بارندگی‌های سیل آسا در لرستان از بامداد یکشنبه آغاز می‌شود-راهبرد معاصر

بارندگی‌های سیل آسا در لرستان از بامداد یکشنبه آغاز می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: بارندگی‌های سیل آسا در استان لرستان از بامداد یکشنبه آغاز می‌شود و تا پایان روز سه‌شنبه ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 23
کد خبر: ۷۱۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدناصر هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به میزان بارش‌های استان اظهار داشت: استان لرستان با 639میلی‌متر بارش نسبت به سال گذشته 170درصد  و نسبت به بلندمدت 64 درصد افزایش بارندگی داشته است.

 

وی افزود: در 10 شهرستان استان لرستان بارندگی‌ها تا پایان شهریور بیش از یک سال زراعی کامل اتفاق افتاده است و لرستان پس از ایلام و گیلان ازلحاظ میزان بارندگی رتبه سوم کشور را دارد.

 

مدیرکل هواشناسی استان لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان عنوان کرد: از بامداد یکشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که بیشترین بارندگی تا پایان روز سه‌شنبه در شهرستان پل‌دختر، رومشکان، جنوب خرم‌آباد، سپیددشت، دوره، شول‌آباد، جنوب الیگودرز و جنوب ازنا است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 80 میلی‌متر بارندگی داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: در شهرستان‌های دلفان، سلسله، بروجرد و کوهدشت طی روزهای آینده بیش از 50 میلی‌متر بارندگی خواهند داشت و میانگین بارندگی استان بیش از 50 میلی‌متر است.

 

هاشمی تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی شهرستان پل‌دختر، رومشکان‌، جنوب خرم‌آباد، سرشاخه‌های حوضه دز و رودخانه کشکان به دلیل آب زیاد بسیار حائز اهمیت هستند و همچنین به دلیل گرم بودن هوای استان و ذوب شدن برف به‌ویژه در سرشاخه‌های رودخانه خرم‌آباد و رودخانه‌های منتهی به پل‌دختر نباید تنها به عدد بارندگی توجه کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان  سامانه بارشی جبهه سرد وارد استان می‌شود، با وزش باد بیش از 80 کیلومتر، بارش تگرگ، صاعقه و رعدوبرق به‌ویژه در مناطق جنوبی در استان اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده