معدوم‌سازی بیش از 729 هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی-راهبرد معاصر

معدوم‌سازی بیش از 729 هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور همزمان با سفرهای نوروزی و معدوم سازی بیش از 729 هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 31
کد خبر: ۷۵۸۲
به گزارش راهبردمعاصر ، حمید انصاری مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور همزمان با سفرهای نوروزی خبر داد و افزود: تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی تا روز دهم فروردین به 442161 مورد رسیده است.

وی گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی طی این مدت به 129284 مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران های بین راهی 19889 مورد و کل بازرسی های بهدشت محیطی 591334 مورد بوده است.

انصاری اظهار کرد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی تا روز دهم فروردین  7944 مورد بوده که از این تعداد 573 مورد مربوط به مراکز و رستوران های بین راهی است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده تا دهم فروردین را 1978 مورد اعلام کرد که 291 مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

انصاری افزود: مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت 729977 کیلوگرم است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به استفاده گسترده بازرسین بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی‌ها گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی 362194 مورد بوده است.

وی اظهار کرد: از آغاز برنامه سلامت نوروزی تا دهم فروردین تعداد موارد کلرسنجی آب  372000 مورد بوده که این امر با دقت و پیگیری در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی در سراسر کشور است.

برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از بیستم اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروز 98 ادامه خواهد داشت.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده