به گزارش راهبرد معاصر علیرضا رزمحسینی امروز در جریان افتتاح خط تولید تمام اتوماتیک بوستر ترمز خودروی تارا اظهار داشت: این موضوع، مطالبه خودروسازان نیز هست و آنها نمیخواهند در یک فضای انحصاری فعالیت کنند بلکه خواستار رشد در یک فضای رقابتی هستند.
وی افزود: در عرصه قطعه سازی، به دنبال مجموعه سازی قطعات هستیم تا قطعات در انواع خودروها قابل استفاده باشد که در این صورت، قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت و امکان رقابت بیشتر می شود.
رزم حسینی یکی دیگر از برنامهها را، تعمیق ساخت داخل، کاهش ارزبری و استفاده از ظرفیت قطعهسازی در سراسر کشور دانست و افزود: حدود دو هزار قطعهساز خودرو در سراسر کشور حضور دارند که باید بتوانیم از ظرفیت همه آنها استفاده کنیم.
وزیر صنعت گفت: کاهش هزینههای سربار، افزایش تنوع خودرو و ارتقای تیراژ به منظور متعادلسازی قیمتها و افزایش کیفیت، از دیگر برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وزیر صنعت با قدردانی از بانک مرکزی در ارائه تسهیلات به خودروسازان و قطعهسازان گفت: این اقدام توانسته رونق خوبی را در این صنایع ایجاد کند.
در این مراسم، "عزت الله اکبری تالارپشتی" رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: تلاش سیاستگذاران این است که بخش خصوصی را وارد میدان کنند.
وی توصیه کرد: باید کنسرسیومهایی در تولید و اقتصاد کشور شکل بگیرد تا با سرمایهگذاری داخلی، خارجی و نیز سرمایهگذاری ایرانیان خارج از کشور، صنعت و تولید با رونق بیشتری همراه شود و تولیدکنندگان نیز در پی دریافت تسهیلات نباشند.
اکبری تالارپشتی تاکید کرد: وزارت صنعت و مجلس در موضوع واردات سختگیریهای لازم را دارند و به دنبال توسعه صادرات هستند.
مشکل قیمتگذاری خودرو حل شود
همچنین در این مراسم "مازیار بیگلو" دبیر انجمن قطعهسازان و مجموعه های خودرو گفت: صنعت قطعه سازی دوره سخت تحریم ها را پشت سر گذاشته است.
وی خودروهای تولید داخل را نجات بخش صنعت خودروی کشور دانست و گفت: امروز خط تولیدهایی افتتاح شد که به دست جوانان ایرانی طراحی شده و به تولید انبوه رسیده است.
بیگلو یادآور شد: هنگامی که تحریمها اعمال شد، همه فکر میکردند عمر صنعت قطعهسازی و خودروسازی به یک ماه هم نخواهد رسید اما امروز توانستیم با پشت سر گذاشتن تحریمها به تیراژ خوبی در تولید برسیم.
وی خواستار آن شد که وضعیت قیمتگذاری خودرو یک بار برای همیشه در کشور حل شود.
تسنیم