مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش

رستم قاسمی: نفت کشور توسط همین مدعیان دور زدن تحریم صادر می‌شود

رستم قاسمی: نفت کشور توسط همین مدعیان دور زدن تحریم صادر می‌شود وزیر سابق نفت گفت: اتفاقا در همین دوران، نفت کشور توسط همین مدعیان دور زدن تحریم دارد صادر می‌شود. سوال بنده این است که چطور دولت دوباره مجبور شد برای فروش نفت سراغ افرادی برود که روزی به آنها برچسب کاسبان تحریم می‌زد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 10
کد خبر: ۸۰۲۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ رستم قاسمی وزیر سابق نفت  با اشاره به ماجرای مقابله با تحریم نفتی و افزایش صادرات نفت ایران گفت: تحریم نفتی به هر حال مشکلاتی را برای فروش نفت و نقل و انتقالات منابع ارزی کشور ایجاد کرده است اما این موضوع به معنای این نیست که ایران نتواندنفت خود را بفروشد. اینکه بتوان صادرات نفت را از رقم فعلی افزایش داد، حتماً کاری شدنی است.

 

وی ادامه داد: در روزهای گذشته برخی از دولتمردان ادعا کرده‌اند که کسانی که مدعی دور زدن تحریم بودن نتوانستند نفت بفروشند و به کشور کمک کنند. بنده به این آقایان توصیه می‌کنم که قبل از بررسی آمارها در این حوزه اظهار نظر نکنند. کافی است آنها به برخی از این وزارتخانه‌ها، مخصوصا وزارت نفت مراجعه کنند تا ببینند فروش نفت در تحریم توسط همین مدعیان دور زدن تحریم در حال انجام است.

 

قاسمی اظهار داشت: حرف زدن و ادعا کردن که کار ساده‌ای است اما شاید بهتر باشد این دولتمردان کمی هم آمار و ارقام بگیرند که اتفاقا در همین دوران نیز نفت کشور توسط همین مدعیان دور زدن تحریم دارد صادر می‌شود. سوال بنده این است که چرا دولت دوباره برای فروش نفت سراغ افرادی رفت که روزی به آنها برچسب کاسبان تحریم می‌زد؟

 

وزیر سابق نفت گفت: آقای جهانگیری گفتند که ما نفت فروختیم بدون اینکه از دل آن یک بابک زنجانی ایجاد شود. عملکرد ۱۱ ماهه منابع بودجه ۹۹ نشان می‌دهد از بودجه ۵۷۰ هزار میلیارد تومانی امسال، تاکنون فقط ٩ هزار میلیارد تومان آن از درآمد نفت بوده است و خود آقای جهانگیری هم به این رقم اشاره کرده‌اند.

 

وی افزود: حال سوال اساسی این است که آیا درآمد ۹ هزار میلیارد تومانی در مقیاس فروش نفت عدد بزرگی است یا نه؟ شما فکر می‌کنید ۹ هزار میلیارد تومان معادل چند تا کشتی نفت است؟ اگر آمار دولتی‌ها درباره این ۹ هزار میلیارد تومان در آمد حاصل از فروش نفت درست باشد، یعنی دولت به میزان کمتر از ۱۰ کشتی نفت فروخته است. واقعا فروش نفت به اندازه ۱۰ کشتی افتخار دارد؟/ فارس

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار