با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

لاوروف: بسته‌شدن کانال سوئز اهمیت مسیر تجاری روسیه ـ ایران ـ هند را افزایش داد

وزیر امور خارجه روسیه ایجاد مسیرهای تجاری مثل «کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال ـ جنوب» را در شرایط فعلی که رویدادهایی مثل بسته‌شدن کانال سوئز نیاز به مسیرهای حمل‌ونقلی زمینی قابل اطمینان را بالا برده است، کاملاً ضروری می‌داند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 14
کد خبر: ۸۳۸۹۸

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه عقیده دارد بسته شدن کانال سوئز که تهدیدی برای تجارت جهانی بود، اهمیت مسیرهای جایگزین مثل مسیری که روسیه و هند را از طریق ایران به هم متصل می‌کند افزایش داده است.

 

لاوروف گفت: این راه تجاری چندملیتی که رسماً «کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال ـ جنوب» نامیده می‌شود، از اصلی‌ترین پروژه‌های زیرساختی در منطقه است.

 

وی تأکید کرد این مسیر می‌تواند زیربنایی برای ساخت یک فضای یکپارچه حمل‌ونقلی، لجستیکی و اقتصادی بین ایران و روسیه باشد.

 

وزیر امور خارجه روسیه عقیده دارد پرداختن به چنین عملیات‌هایی در شرایط فعلی که رویدادهایی مثل بسته شدن کانال سوئز نیاز به مسیرهای حمل‌ونقلی زمینی قابل اطمینان را بالا برده است، کاملاً ضروری است.

 

گذرگاه باریک و حیاتی کانال سوئز در ماه مارس به‌مدت شش روز توسط یک کشتی باری بزرگ مسدود شد. حدود 15 درصد حمل‌ونقل دریایی جهان از این کانال صورت می‌گیرد بنابراین بسته شدن آن باعث خسارت دیدن شرکت‌های کشتیرانی شد و برخی از آنها را مجبور کرد مسیر کشتی‌های خود را تغییر دهند. این رویداد زنجیره‌های عرضه را هم که مدتهاست به‌خاطر همه‌گیری کرونا مختل شده‌اند، تحت فشار قرار داد.

 

روسیه و ایران، هر دو در پروژه‌های زیرساختی کریدور شمال ـ جنوب سرمایه‌گذاری کرده‌اند. طبق گفته لاوروف، روسیه طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به این پروژه را مخصوصاً در منطقه دریای خزر آغاز کرده است. تهران هم در حال ساخت مسیرهای دسترسی به منطقه آزاد تجاری انزلی است که با بنادر حوزه دریای خزر ارتباط دارد.

 

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: «رقابت‌پذیری کریدور شمال ـ جنوب و جذابیت آن برای شرکت‌های کشتیرانی افزایش خواهد یافت».

 

این مسیر تجاری 7200کیلومتری قرار است روسیه، هند، ایران و آذربایجان را به هم متصل کند. انتظار می‌رود تجارت از این مسیر زمان کشتیرانی و هزینه‌های حمل‌ونقل کالا را کاهش دهد./ تسنیم

 

ارسال نظر
آخرین اخبار