ایلکای گوندوغان از اصلاحات لیگ قهرمانان که این هفته تصمیم گرفته شد انتقاد کرد و گفت: این همه درباره سوپر لیگ صحبت شد ولی کسی به لیگ قهرمانان توجه نکرد. این اصلاحات چه بوده است؟‌ بازی های بیشتر و بیشتر ، آیا کسی دیگر به ما بازیکنان فکر نمی کند؟ قالب جدید لیگ قهرمانان اصلا جالب نیست و به جای اینکه به فکر بازیکنان باشد، به فکر منافع مالی یوفاست.


کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا یوفا روز دوشنبه در مورد تغییرات لیگ قهرمانان تصمیم گرفت. از فصل ۲۰۲۴ به بعد ، ۳۶ تیم به جای ۳۲ تیم در مرحله گروهی شرکت می کنند و تعداد بازی‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود. گوندوگان ۳۰ ساله تأکید کرد: قالب لیگ قهرمانان اروپا در حال حاضر بسیار خوب است  و به همین دلیل محبوب ترین رقابت باشگاهی در جهان برای ما بازیکنان و هواداران محسوب می شود و تغییر آن کار درستی نبود.


شب قبل از تصمیم یوفا، دوازده باشگاه برتر اروپا - از جمله باشگاه منچستر سیتی - یک سوپرلیگ را به عنوان رقابت بین خودشان اعلام کردند. بیش از هر چیز باشگاه ها به درآمد بالاتری امیدوار بودند. پس از اعتراضات گسترده هواداران، بازیکنان، مربیان، انجمن ها و سیاسیون، شش تیم لیگ برتر و بعداً سایر باشگاه ها از ایتالیا و اسپانیا پس از ۴۸ ساعت از پروژه میلیاردی خارج شدند./ایسنا