آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در سال 1400-راهبرد معاصر
قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها/ پیش به سوی مصاف‌های جذاب کاروان پرسپولیس راهی قطر شد میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از امارات در کشور عمان واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل / ۲۸ نفر مصدوم شدند همتی: از رونق گذشته در مناطق آزاد خبری نیست فرمانداری: مرز مهران بازگشایی می‌شود نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت به مصونیت اسرائیل پایان دهد پزشکیان: اینکه توانستیم یک بلوچ سنی را استاندار کنیم با نظر مقام معظم رهبری بود وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد تعرفه گاز برای پرمصرف‌ها افزایش یافت واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو سخنگوی سازمان هدفمندی: منایع یارانه هنوز تامین نشد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در سال 1400

آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در مجلس نشان می دهد که برخی از نمایندگان مجلس مخالف برگزاری آزمون برای اعمال رتبه بندی معلمان هستند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 08
کد خبر: ۸۷۰۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش راهبرد معاصر فرهنگیان همواره آخرین اخبار رتبه بندی معلمان را پیگیری می کنند. با این که طی ماه های اخیر اخبار متعددی از اجرای طرح رتبه بندی معلمان منتشر می شود اما همچنان این طرح در مجلس است تا زوایای مختلف آن بررسی شود. در این میان نمیاندگان مجلس ایرادات مختلفی از این طرح گرفته اند. یکی از جدیدترین ایرادات مطرح شده مخالفت برخی از نمایندگان مجلس درباره مطرح شدن مباحثی درباره برگزاری آزمون برای اعمال رتبه بندی فرهنگیان است.

 مجتبی بخشی‌پور نماینده مجلس درباره موضوع برگزاری آزمون برای اعمال رتبه بندی معلمان گفته است: این خبر طرح این موضوع است که در صورت‌عدم کسب امتیاز لازم در آزمون، معلمان با تنزل رتبه مواجه خواهند شد؛ که بنده به شدت با آن مخالف هستم. طی روزهای اخیر انتشار خبری درباره برگزاری آزمون برای اعمال رتبه بندی معلمان باعث اعتراض  معلمان شده است.

اجرای قانون رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ در انتظار تصویب لایحه دولت در مجلس است. با این حال همزمان با روز معلم محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از تامین مالی اجرای طرح رتبه بندی معلمان خبر داد. او در توئیتی نوشت: با تأمین مالی صورت گرفته پس از تصویب لایحه رتبه بندی و تهیه دستورالعمل منطقی و عادلانه همسان سازی از ١٤٠٠ / ١ / ١ اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیشتر به هنگام تصویب لایحه بودجه کل کشور اعلام کرده بود مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان در ارتباط با رتبه بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ منظور شد که جای هیچ نگرانی نیست.

 رتبه بندی برای معلمان 20 سال سابقه 

در رتبه بندی معلمان با حداقل ۲۰ سال سابقه به رتبه سرآمد و حداقل با ۲۶ سال سابقه به رتبه راهبر خواهند رسید.در صورت تصویب طرح رتبه بندی در مجلس معلمان به ۵ رتبه معلم پایه، معلم مربی،معلم حرفه ای، معلم سرآمد و معلم راهبر رتبه بندی می‌شوند و ارتقا به رتبه بالاتر هر ۶ سال یکبار اتفاق می‌افتد. معلمان با حداقل ۲۰ سال سابقه به رتبه سرآمد و حداقل با ۲۶ سال سابقه به رتبه راهبر خواهند رسید.

 

اخبار رتبه بندی معلمان

 

اعمال رتبه بندی معلمان با برگزاری آزمون

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف برگزاری هرگونه آزمونی برای اعمال رتبه‌بندی معلمان هستیم. مجتبی بخشی‌پور با اشاره به اینکه بحث داغ این روزهای رتبه بندی، که حتی اگر شایعه هم باشد، خاطر معلمان را به شدت مکدر کرده، بحث برگزاری آزمون برای برخورداری از مزایای رتبه‌بندی است، عنوان کرد: بدتر از آن، طرح این موضوع است که در صورت‌عدم کسب امتیاز لازم در آزمون، معلمان با تنزل رتبه مواجه خواهند شد؛ که بنده به شدت با آن مخالف هستم.

این نماینده مجلس یادآور شد: سوالاتی در این رابطه مطرح است از جمله که آیا همین رویه در خصوص اعطای امتیازات مربوط به برنامه‌های مشابه در دانشگاه‌ها و سایر ادارات و سازمان‌ها انجام گرفته؟ و آیا پسندیده است که این گونه جامعه فرهنگیان را نگران و شأن آنان را خدشه‌دار نمایند؟

بخشی‌پور سخنان خود را با طرح این سوال ادامه داد که آیا رواست معلمی که با لحاظ کلیه الزامات معلمی به استخدام آموزش و پرورش درآمده و سنوات مختلفی (۱۵.۲۰، ۲۵ سال) را به عنوان معلم مشغول به خدمت بوده و در این راه زحمات بسیاری متحمل شده، الان صلاحیت معلمی او مورد سنجش قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ما حامی معلمان و حقوق آنان خواهیم بود، تصریح کرد: این موضوعات به شدت باعث اعتراض معلمان خواهد بود و باید به خوبی تمامی این اشکالات برطرف و بزودی پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی شود، تا شاید بخش کوچکی از زحمات این قشر زحمتکش جبران شود.

 

رتبه بندی معلمان در سال 1400

لایحه رتبه‌بندی معلمان چه ایراداتی دارد؟

مجتبی بخشی‌پور در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: رتبه‌بندی؛ مطالبه چندین ساله فرهنگیان بوده و بهترین هدیه به آنان است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه دولت در این رابطه دارای اشکالات مشهود و مشکلات عدیده‌ای است باید هرچه زودتر رفع شود.

چرا کارکنان اداری، سرایداران، معلمان حق‌التدریس و سرباز معلم‌ها از مزایای رتبه بندی محروم هستند

بخشی‌پور بیان کرد: یکی از ایرادات وارد به این لایحه، این است که آن دسته از کارکنان اداری که بخش اعظمی از آنان معلمان و کادر آموزشی هستند و از مدارس به ادارات منتقل شده و در کار‌های ستادی به کارگیری شده‌اند و همچنین سرایداران، معلمان حق‌التدریس و سرباز معلم‌ها، ظاهرا و بنا به اظهارات غیررسمی مسئولین ذی‌ربط، از مزایای رتبه‌بندی محروم هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این اتفاق، وضعیت شکننده فعلی ادارات را که به لحاظ پرداخت به موقع و مناسب اضافه کار‌ی‌های اداری و سایر پرداخت‌های قانونی مشکل دارند و همچنین در اعمال مزایای مدرک دوم، برای نیرو‌های اداری، با مشکلات جدی مواجه شده‌اند را به بحرانی غیر قابل حل تبدیل خواهد کرد.

 

آخرین خبر رتبه بندی معلمان

 

رتبه بندی معلمان در حال پیگیری است

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشستی با حضور جمعی از فرهنگیان و معلمان در سالن جلسات آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تعدادی از فرهنگیان شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان کرمانشاه تجلیل کرد.

محمد رشیدی در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت هفته معلم، با تاکید بر لزوم تکریم و بزرگداشت مقام معلم و به خصوص فرهنگیان پیشکسوت، اظهار کرد: تلاش‌ها و زحمات معلمان در دوران‌های مختلف بر دفتر روزگار نقش بسته و اگر پیشرفتی امروز در کشور حاصل شده است حاصل مجاهدت‌های این عزیزان است و این مهم وظیفه ما را در قبال تکریم این قشر جهادگر به ویژه فرهنگیان شاهد و ایثارگر را ۲ چندان می‌کند.

وی با اشاره به استعدادیابی، مهارت افزایی و تربیت اخلاقی به عنوان سه اصل مهم در آموزش و پرورش نسل آینده عنوان کرد: در صورت تحقق این سه اصل، شاهد نیل به اهداف عالی انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت و جامعه مطلوب خواهیم بود.

مماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای دستیابی به این سه اصل مهم، باید معلمان را که افسران سپاه پیشرفت کشور هستند از همه نظر تقویت و مجهز کنیم به طوری که یک معلم به جز تعلیم و تربیت دغدغه دیگری نداشته باشد.

رشیدی با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش استان کرمانشاه به ویژه در ایام کرونا، گفت: بحث رتبه بندی فرهنگیان و تبدیل وضعیت برخی از آنها به صورت ویژه در حال پیگیری است و امیدواریم با همراهی سایر نمایندگان و دیدگاه مثبت ریاست مجلس شاهد حصول نتیجه مطلوب باشیم.

لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس در دست بررسی است

قدرت‌الله حمزه روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی استان با تاکید بر اجرایی شدن این لایحه، افزود:نمایندگان مجلس مصمم بر اجرای این لایحه هستند تا اشکالاتی که بر اجرای این لایحه وجود دارد رفع و اشکالات تجدید نظر شود.

وی بر مصمم‌تر شدن مجلس و دولت بر رفع مشکلات فرهنگیان تاکید کرد و گفت: با رفع مشکلات مالی و معیشتی فرهنگیان، این قشر جایگاه با ارزش خود را پیدا خواهند کرد.

حمزه اظهار داشت: فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت به عنوان زیربنای توسعه کشور است و در صورتی که این بخش به فراموشی سپرده شود، نتیجه مطلوب در حوزه توسعه همه جانبه در کشور محقق نخواهد شد.

وی مشکلات معیشتی و مالی را مهمترین و تنها عیب در نظام آموزش و پرورش کشور عنوان کرد و اظهار داشت:در صورتی که معلمان مشکلات مالی و معیشتی نداشته باشند در تربیت نیروی انسانی کوشاتر خواهند بود و دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تربیت خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسوولان در کشور باید به این باور برسند که رسیدن به توسعه همه جانبه، با توسعه نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به عنوان تربیت‌کننده نیروی انسانی محقق می‌شود.

حمزه با اشاره به نقش فرهنگیان و دانش‌آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: معرفی و فرهنگسازی جایگاه معلمان در جامعه یک امر ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: معلمان در یکسال اخیر با شیوع ویروس کرونا از فعالیت خود کنار دست نکشیدند و در جبهه آموزش و تعلیم و تربیت کوشا بودند و نگذاشتند نظام تعلیم و تربیت تعطیل شود

فرحناز قائدامینی افزود:با تلاش معلمان ۹۹ درصد دانش‌آموزان استان به یکی از  فرصت‌های آموزشی دسترسی داشتند و آموزش را فرا گرفتند.

وی به تغییر نگرش مسوولان و مردم نسبت به نظام تعلیم و تربیت و رفع مشکلات فرهنگیان تاکید کرد و گفت: با رفع مشکلات فرنگیان می‌توان نظام تعلیم و تربیت را بیش از پیش پویاتر کرد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ندا یکتایی، زهرا ویسی شش بهره، شهناز کمال‌الدین، سیمین قربان پور دشتکی، امامقلی خرمی، یعقوب جلیلی و سمیه بلالی دهکردی به برگزیدگان جشنواره جلوه‌های ویژه معلمی استان تجلیل شد.

 

 

رتبه بندی معلمان

 

 رتبه بندی معلمان مشمول کدام گروه‌هاست؟

قاسم احمدی لاشکی درباره ترمیم حقوق و نظام رتبه بندی معلمان اظهار کرد: یک دهه است که درباره نظام رتبه بندی معلمان صحبت می‌شود و در سند تحول بنیادین این موضوع به عنوان عاملی موثر در کار معلمان به درستی دیده شد و قانونگذار در برنامه ششم توسعه نیز به صراحت اعلام کرد که باید به تصویب مجلس برسد و در بودجه سنواتی لحاظ شود.

 

 وی افزود: باید توجه داشت تاکنون اتفاق افتاده صرفا بحث ترمیم حقوق بوده است؟ تا به امروز دو مرتبه تحت عنوان رتبه بندی اقدام شده است، اما عملا رتبه‌بندی نبود. در سال‌های 94 و 98 قدری حقوق فرهنگیان افزایش پیدا کرد و هر بار هم هیئت وزیران مصوبه‌ای در این زمینه داشت، اما صرفا دنبال افزایش حقوق از محل رتبه بندی معلمان نیستیم.

 

رتبه بندی معلمان در 5 سطح

 

احمدی لاشکی ادامه داد: در لایحه رتبه بندی پنج طبقه را برای معلمان تعریف کرده‌ایم از معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه‌ای، معلم سرآمد و معلم راهبر، قطعا این امر معلم را پویا خواهد کرد و به او انگیزه می‌دهد و البته که طبیعی است حقوق معلم هم با توجه به رتبه‌هایی که اخذ می‌کند افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 اخبار رتبه بندی معلمان در سال 1400

خدمتگزاران مدارس تحت پوشش رتبه بندی نیستند

وی در پاسخ به اینکه آیا تمام معلمان تحت نظام رتبه بندی قرار می‌گیرند؟ متذکر شد: طبق بند 2 ماده 2 قانون افراد مشمول، شناسایی شده و در آن قید شده افرادی که در مدارس دولتی مشغول به کار هستند و به عنوان دبیر، آموزگار، هنرآموز، مشاور، مراقب سلامت، معاونین و کادر مدرسه فعالیت می‌کنند، تحت پوشش هستند، متاسفانه قشر ضعیف خدمتگزاران را نتوانستیم لحاظ کنیم  چون عنوان لایحه رتبه بندی معلمان است و نمی‌شد این کار را انجام داد، آموزش و پرورش به دنبال این است که از طریق راهکارهای دیگری در ارتقای جایگاه آنها موثر باشد.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
این خبر با خبری که سال پیش اعلام شده بود چه فرقی داره؟؟
فقط دارید تکرار می کنید هیچ خبر جدیدی نیست فقط تکرار تکرار
سیروس حبیبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
بزرگترین ایراد رتبه‌بندی توقف ۶ سال است ‌.معلمان با ۲۵ سال سابقه عملا به رتبه ۵ نمی رسند. معلمی که ۲۰ سال سابقه دارد ‌با معلمی که ۲۵ سال سابقه دارد هردو در رتبه ۴ جا می گیرد ‌اگه هردو بعد از ۶ سال توقف برن رتبه ۵‌.‌‌یکی با ۲۰ سال سابقه در ۲۶ سالگی خدمتش رتبه ۵ را کسب می‌کند اما معلمی که با ۲۵ سال سابقه نمی تواند به رتبه ۵ برسد چون یک سال قبل از رسیدن به رتبه ۵ باز نشست می شود...‌لطفا برای رسیدن به عدالت توقف‌را بردارید...
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
سریع قبل از این ماه حقوق هارا بالارتبه بندی زیاد کنید تحمل فقر را نداریم
مهراب
Spain
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
لعنت خدا به این رتبه بندی که دولت روحانی و وزیر نامبارکش میخوان احرا کنند . همش توهین و تحقیر و تفرقه بین معلم هاست .از اون طرف هم اصلا به مسئله معیشت که اصلی ترین مساله معلم هاست توجه نمیکنه که هیچ میخواد تنزل رتبه هم اعمال کنه. کاش رتبه بندی در دولت بعدی اجرا میشد . واقعا دارن دلقک بازی در میارن . رتبه بندی توی سند تحول کجا و این نوشته پر از تحقیر و توهین به معلم ها کجا . روحانی و وزیرش با معلم هاپدرکشتگی دارن والسلام . کاش نهاد وزارت اموزش و پرورش تحت نظر مستقیم رهبری هدایت میشد انسان شریفی چون رهبری قدر معلم ها رو بهتر از هر کس دیگه میداند. امیدوارم رهبری تو این جریان وارد شده و اجازه ندهد بیش از این به معلم ها توهین شود.تمام بندهای رتبه بندی مد نظر وزیر توهین آمیز است ازمون برای رتبه بندی این چه مسخ ه بازیه صلاحیت عمومی تخصصی اگه کسی صلاحیت نداشته اصلا چرا استخدامش کردین اونهم در وزارت حساسی چون آموزش و پرورش تنزل رتبه در صورت عدم کسب حد نصاب این هم شد افزایش حقوق ما نمیدونم هزاران هزار بند مسخره . مگه تو کدام وزارت میان برای افزایش حقوق این قوانین مسخره رو مینویسن که حالا برای چند غاز حقوق میخوان پدر معلم رو در بیارن