برگزاری ۲ آزمون استخدامی برای جذب معلمان در سال ۱۴۰۰+ جزئیات و نحوه ثبت نام-راهبرد معاصر
زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش؛

برگزاری ۲ آزمون استخدامی برای جذب معلمان در سال ۱۴۰۰+ جزئیات و نحوه ثبت نام

آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلمان در سطح مدارس اقدام به برگزاری ۲ آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۰ می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 09
کد خبر: ۸۷۱۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛  وزارت آموزش و پرورش در سال 1400 به منظور جبران کمبود نیروی انسانی و تعداد معلمان تصمیم گرفته تا 2 آزمون استخدامی دیگر در سال 1400 برگزار کند. آزمون اول استخدامی آموزش و پرورش مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست که 70 درصد نمره کتبی آن ملاک است و 30 درصد دیگر را از فرایند مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش کسب می کنند. جزئیات بیشتر از فرایند ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در زیر بخوانید.

 

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش خبر داد آموزش و پرورش، امسال ۲ آزمون استخدامی برای جبران کمبود معلمان خود برگزار می‌کند.

 

جذب  ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر معلم در سال ۱۴۰۰

قاسم احمدی لاشکی گفت: آزمون اول را که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه هاست که حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب خواهند شد. پذیرش این افراد براساس ۷۰ درصد نمره کسبی و ۳۰ درصد مصاحبه خواهد بود.

 

استخدام مربیان نهضت سوادآموزی

احمدی لاشکی ادامه داد: از مربیان نهضت سوادآموزی مشمول استخدام که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نکرده اند و همچنین معلمان خرید خدماتی، قرآنی و طرح امین نیز امسال آزمون استخدامی مجزا در خرداد گرفته خواهد شد.

 

سهمیه جذب سال گذشته آموزش و پرورش

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته ۲۷ هزار نفر سهمیه استخدامی داشت که همه این افراد جذب نشدند و افراد باقی مانده که حدود ۷ هزار نفر هستند به ظرفیت استخدام امسال افزوده می‌شوند و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از این سهمیه نیز مربوط به ایثارگران است.

 

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: ۴ هزار نفر از افرادی که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند، ولی به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش استخدام نشده اند نیز امسال به عنوان تکمیل ظرفیت سهمیه امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

 

برگزاری ۲ آزمون استخدامی برای جذب معلمان در سال ۱۴۰۰

 

ورودی امسال دانشگاه فرهنگیان

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود افزود: ۸۰ هزار نفر از این معلمان مشمولان مصوبه استخدامی مجلس و ۲۰ هزار نفر نیز داوطلبان کنکور سراسری خواهد بود. معلمان غیر رسمی مشمول استخدام دوره یکساله و معلمان پذیرفته شده از کنکور سراسری دوره ۴ ساله را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهند گذراند.

 

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش با تاکید براینکه استخدام معلمان در آموزش و پرورش و با توجه جمعیت دانش آموزی خواهد بود گفت: جمعیت دانش آموزی در سال ۱۴۰۳ به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید و از آن زمان به بعد با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم بود.

 

رتبه بندی معلمان

وی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس معلمان به ۵ رتبه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه ای، معلم سرآمد و معلم راهبر رتبه بندی می‌شوند و ارتقا به رتبه بالاتر هر ۶ سال یکبار اتفاق می‌افتد. معلمان با حداقل ۲۰ سال سابقه به رتبه سرآمد و حداقل با ۲۶ سال سابقه به رتبه راهبر خواهند رسید.

 

افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده مستمر قانون مدیریت خدماتی کشور

وی درباره پاسخ به این سوال که چرا معلمان مشمول افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده مستمر قانون مدیریت خدماتی کشور نشده اند افزود: این افزایش سال‌های ۹۴ و ۹۸ تحت عنوان رتبه بندی برای معلمان اعمال شد و به همین خاطر خیلی از فرهنگیان مشمول این افزایش نخواهند شد. این افزایش فقط مشمول معلمان رسمی خواهد بود./پانا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
بنام هستی عدالت خواه

به نماینده شهرستان های مهرو لامرد - دکتر موسی موسوی

موضوع درخواست: پیگیری استخدام نیروهای پیش دبستانی بعد۹۱


باسلام و احترام

اینجانب به نمایندگی از مربیان پیش دبستانی های ۹۱ به بعد ،از شما نماینده محترم شهرستان های مهر و لامرد ،خواهشمندیم در این خصوص چاره ای اندیشه شود.
همان گونه که سال ۹۱ به دفاع از پیش دبستانی ها اقدام کردید ، ما هم خواهان دلسوزی و اجرای عدالت از جانب شما هستیم.


خواهشمندیم؛ ما در بدترین شرایط اقتصا ی خانواده وارد دانشگاه آزاد یا پیام نور شده ایم، اکثرا در خانواده ای که ۶ لیسانس بیکار هستیم وارد پیش دبستانی شده ایم و به امید پیگیری و دلسوزی مجدد نماینده شهرستان منتظر استخدامی ماندیم.

و هرسال منتظر اعلام نیاز اداره آموزش و پرورش شدیم که هر سال با هزار امیدواری ،ناامید شدیم که شهرستان باز هم رشته ما را نخواسته برای آزمون سراسری.


آقای دکتر موسوی.. ما بدون حقوق پیش دبستانی خدمت کرده ایم، خانواده بعد از *پرداخت آن همه شهریه دانشگاه آزاد ۶ فرزند خود، دیگر نباید دلواپس شغل آنها باشد*

خواهشمندیم به همان روال قبل سال ۹۱ که نیروهای پیش دبستانی استخدام شدند، بدون در نظر گرفتن برگزاری آزمون و یا اینکه به ازای هر سال خدمت آنها چند درصد در آزمون سراسری اختصاص می دهند، پیگر حق و حقوق ماهم باشید.

و مسئله مهمتر؛ مگر مربیان پیش دبستانی های قبل سال ۹۱ ، آزمون دادند؟
و( خدمت آنها برایشان درصد حساب شد؟!)

مگر برای پذیرش آنها رشته ملاک بود؟

چطور طرح کارنامه سبزها در طی نهایتا ۱ هفته به سرانجام رسید؟

چطور قرار است طرح امین اجرا شود در حالیکه ما سالهای متوالی چشم انتظار نتیجه قطعی از مصوبات مجلس ماندیم.

ما اولین معلم همان دبستانی ها و راهنمایی های در حال حاضر هستیم.

اولین بار ابتدایی ها با وجود ما مداد را از پاکن تشخیص دادند.

اولین بار بود که دانش آموز بغیر از آغوش مادر ، در آغوش من معلم آرام گرفت و روزها و ماه ها به شادی در پیش دبستانی سپری کرد.

بدون هیچ مزدی ،راهی روستاهای اطراف شهرمان شدیم...
بدون ماشین بودیم، بدون پول توی جیبی پدر بودیم، در هوای سرد و گرم ۷۰ درجه شهرستان مهر و لامرد این روزها را به امید دیدن نتیجه دلخواه با عشق کنار دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی حال حاضر روز را به هفته و هفته را به ماه و ماه ها را به سال گذراندیم..

از شما سوال دارم.... این عدالت است ؟
کجای قانون نوشته فقط یکبار آن قانون اجرا شود، و سری بعد بگویند تماااااام؟!
چون اسم ما ۹۱ به بعد است؟؟؟

مثل اینکه پدر یا مادری بگویند چون تو در قبل سال ۹۱ متولد شدی ، ارثی به تو نمی رسد.
ولی خواهر با برادران ت چون سال ۹۱ به بعد متولد شدند، تمام ارث را می برند.

عدالت علی (ع) این بود؟!
عدالت دکتر موسی موسوی این گونه است؟!


ما ایمان داریم به عدالت شما
ما ایمان داریم به قانون مندی شما


نماینده پیش دبستانی های مهر و لامرد
25000
United States of America
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
بی وجدان ها انشالله به حق همین ماه دچار عذاب الهی بشین شما گفتین امسال 25 هزار نفر ،» 25 «هزار نفر از طریق»کنکور« برمیدارید نه بیست هزار نفر شما ها باز دارید کار شکنی میکنید و با سرنوشت هزاران کنکوری بازی میکنید این کار را نکنید بیست و پنج هزار نفر مجوز بدین تا برای سال قبل هم جبران بشه # بیست و پنج هزار نفر لطفا نشر کنید
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار