کاندیدای نهایی شورای ائتلاف برای انتخابات 1400 کیست؟-راهبرد معاصر
عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با راهبرد معاصر پاسخ می دهد:

کاندیدای نهایی شورای ائتلاف برای انتخابات 1400 کیست؟

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا در خصوص امکان ایجاد ائتلاف بر روی قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 گفت: قالیباف و رئیسی هر دو در نظرسنجی‌های میدانی آرای خوبی دارند؛ اما پیش بینی اینکه نظر شورای ائتلاف به سمت کدام گزینه باشد، هنوز زود است. در صورت عدم حضور آقای رئیسی هم معلوم نیست ائتلاف بر روی قالیباف شکل بگیرد.
عباس سلیمی نمین؛ فعال سیاسی اصولگرا
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 11
کد خبر: ۸۷۲۹۵

 

عدم حضور رئیسی به معنای ائتلاف بر روی قالیباف نیست

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ با وجود شروع ثبت‌نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری، نه‌تنها گزینه نهایی جریان اصولگرایی در هاله ابهام است؛ بلکه حضور و یا عدم حضور برخی از چهره‌های مطرح این جریان هم مشخص نشده است. این موضوع مسیر اجماع را سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده است. باتوجه به اینکه برخی از کاندیداها،‌ حضور نهایی خود را در انتخابات مشروط به عدم ثبت‌نام آقای رئیسی کرده‌اند، تصمیم ایشان مبنی بر حصور در انتخابات به عنوان موضوع اصلی گمانه‌زنی سیاسی در روزهای اخیر تبدیل شده است. آقای عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا براین باور است که شورای ائتلاف در نهایت، کاندیدای اجماعی را معرفی خواهد کرد و نامزدهایی  که بخواهند در زمین دیگری بازی کنند، تنها باعث کاهش اعتبار عمومی خودشان خواهند شد.

 

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور رییسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت:  آقای رئیسی به صورت قطعی اعلام نکرده که در انتخابات کاندیدا خواهد شد یا نه و اخباری که پیرامون این قضیه منتشر میشود، شایعات رسانه‌ای است و بر اساس آن‌ها نمیشود قضاوت کرد؛ اما همین موضوع باعث مشکل در جریان اصولگرایی شده است. آنچه که همین اکنون قابل اتکا است این است که به‌طور قطع  شورای ائتلاف به جمع‌بندی خواهد رسید و کاندیدای نهایی خود  را معرفی خواهد کرد و کسانی که الان مطرح می‌کنند به نفع کسی کنار نمی‌روند، خودشان زیان  خواهند دید. با توجه به اینکه آرای عمومی بر اساس عقل جمعی جریان اصولگرایی خواهد بود، رای پایین این دسته از کاندیداها موجب یک نوع بی‌اعتباری برای آنها می‌شود. بنده پیشبینی می‌کنم که اکثر نامزدهای جریان اصولگرایی در نهایت تابع  نظر شورای ائتلاف خواهند بود و به جز تعداد معدودی که مسئله‌ای ایجاد نخواهدکرد.

 

او با اشاره به شایعات ائتلاف  سعید محمد، رستم قاسمی و محسن رضایی در انتخابات 1400 گفت: این ائتلاف‌های زودگذر را  نباید جدی گرفت و موضوع مهمی نیست و این جریان‌ها قابل دوام نیست و تغییر خواهد کرد. غالباً این حرف‌ها را بیان می کنند تا حضور خود را جدی معرفی کنند و در انتها کنار می‌روند. تعدادی از کاندیداها هم شرایط احراز پست ریاست‌جمهوری را ندارند و طبیعتاً از طریق شورای ائتلاف و یا زمان بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، حذف خواهند شد.

 

سلیمی نمین در پاسخ به این پرسش که اگر رئیسی به هر دلیل وارد انتخابات ریاست جمهوری نشود، آیا اجماع روی آقای قالیباف صورت می‌گیرد گفت: باید منتظر ماند. قطعاً آقای قالیباف و آقای رئیسی هر دو در نظرسنجی‌های میدانی آرای خوبی دارند؛ اما پیشبینی اینکه نظر شورای ائتلاف به سمت کدام باشد، هنوز زود است. در صورت عدم حضور آقای رئیسی هم معلوم نیست ائتلاف بر  روی قالیباف شکل بگیرد.

 

وی در پایان با اشاره به امکان وحدت اصولگرایان در انتخابات 1400 اذعان داشت: قطعاً انسجام ایجاد می شود و پایداری‌ها نمی‌توانند در این مسیر مشکل ایجاد کنند و نیازی نیست تا نسبت به آنها حساسیت نشان بدهیم. اگر عقلانیت سیاسی داشته باشند بر سر راه اجماع عمومی سنگ‌اندازی نخواهند کرد. در غیر این صورت هم مشکل جدی برای جریان اصولگرایی به‌وجود نخواهد آمد؛  کما اینکه در انتخابات‌های گذشته هم شاهد این مسائل بودیم و در نهایت کر به صورت جمعی پیش رفت.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار