با حکم رییس جمهور، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شد/ امین مقومی کیست؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا عقب‌نشینی کرد؟ جزئیات ورود خودرو‌های مناطق آزاد به سرزمین اصلی و دریافت پلاک ملی اعلام شد وزیر کشاورزی: در تامین کالا‌های اساسی هیچ تنش و مشکلی وجود ندارد سد‌های کشور ۴۲ درصد آب دارند/ ارتفاع کل ریزش‌های جوی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه، ۴۰ درصد افت داشته حذف یارانه نقدی این سه دهک تا شهریور قطعی شد + جزئیات  سقف جدید بیمه‌نامه‌های بزرگ اعلام شد جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش

ادعای همتی درباره تردد کشتی‌های ایرانی صحت دارد؟

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با رد ادعای یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری،‌گفت: کشتی‌های ایرانی در تمام کریدورهای بین‌المللی حمل‌ و نقل دریایی تردد دارند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 13
کد خبر: ۹۱۴۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود پل مه در واکنش به ادعای یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری، مبنی بر این‌که «نمی‌توانیم یک کشتی با پرچم ایران به آبهای آزاد بفرستیم» اظهار کرد: نُرم متداول بین المللی در دنیا در بحث کشتیرانی این است که برخی کشورها هستند که تسهیلات بهتر و ویژه‌ای برای فعالیت کشتیرانی با پرچم خودشان ارائه می‌دهد.

 

وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه اگر یونان را یکی از این کشورها معرفی کنیم؛ این کشور می‌گوید چنانچه یک کشتی در یونان ثبت و تحت پرچم فعالیت کند، در مسائل مالیات مرتبط مالیات،‌ بیمه و مسائل اینچنینی تسهیلات می دهم. صاحب کشتی ابتدا شرایط محل کشور خود و سرمایه‌گذاری با خودش را بررسی می‌کند اگر در نرم برابر و بهتر قرار گرفت کشور خودش را انتخاب می‌کند.

 

وی در عین حال افزود: ولی معمولا این گونه نیست. به‌‌عنوان مثال عملیات دریایی در ایران حدود 25 درصد بر اساس نُرم شرکت‌های حقوقی مالیات دارد اما اگر صاحب کشتی ایرانی، کشتی خود را در یونان ثبت کند مالیات صفر است.

 

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: در نتیجه برای صاحب کشتی توجیه اقتصادی دارد که مالکیت و سرمایه ایرانی اما ثبت و پرچم در کشور دیگری باشد.

 

پل مه یادآور شد: این در حالی است که در کشورمان علاوه بر این موضوع،‌مشکلات تحریمی داریم، مسئله‌ای که باعث می‌شود سعی کنیم از قواعدی تبعیت کنیم تردد را حفظ کرده و استمرار داشته باشد تا بتوانیم توانمندی حمل و نقل دریایی حفظ کنیم و گسترش دهیم.

 

وی بیان کرد: از این قاعده باید تبعیت کنیم که تعدادی از کشتی‌ها در تحریم قرار نداشته‌اند یا خریداری می‌کردیم تا تحت تاثیر تهدیدات تحریمی نباشد از نام، ثبت در کشور استفاده می‌کردیم.

 

وی گفت: البته تعداد دیگری کشتی داریم که به این مفهوم که باید تغییر کند، تغییر نکرده است. در نتیجه در زمان حاضر در دنیا هم کشتی داریم که تحت مالکیت ایرانی و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر دنیا تردد می‌کنند. این کشتی‌ها روزانه به بنادر کشور وارد شده و تخلیه و بارگیری انجام می‌دهند و در مسیرهای مختلف از آسیای جنوب شرقی تا آفریقا و سایر کریدورها تردد دارند.

 

وی تاکید کرد: در کنار اینها کشتی‌هایی را هم داریم که مالکیت آنها ایرانی است ولی منتها با همان دلایلی که اشاره شد تحت ثبت کشورهای دیگر فعالیت حمل‌ونقل دریای را انجام می‌دهند.

 

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته اضافه کرد: پاناما یکی از کشورهایی که بهترین سرویس برای استفاده حق پرچم خود را روی کشتی‌ها ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار