افغانستان: اجازه نمی‌دهیم طالبان در کشور حاکم شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

افغانستان: اجازه نمی‌دهیم طالبان در کشور حاکم شود

سرپرست وزارت دفاع افغانستان با تاکید بر آمادگی نیروهای این کشور برای دفاع مستقلانه از افغانستان گفت که اجازه تحمیل رژیم طالبان بر مردم داده نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۴ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 25
کد خبر: ۹۳۰۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، ژنرال «بسم‌الله محمدی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان در دیدار با «استفانو پونتیکورو» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای دفاع مستقلانه از کشورشان و مقابله با طالبان آماده هستند.

 

وی افزود: این نیروها تلاش می‌نمایند تا از جان و مال هموطنان ما محافظت کنند و به طالبان اجازه نخواهند داد که از راه جنگ و خونریزی بار دیگر رژیم نامشروع خود را بر مردم تحمیل نمایند.

 

محمدی افزود که تنها راه حل بحران افغانستان گفت‌وگوهای صلح است و طالبان نیز باید به این گفت‌وگوها تمکین کند.

 

این درحالی است که حملات طالبان همزمان با آغاز نظامیان خارجی بشدت افزایش یافته و براساس تازه‌ترین گزارش «لانگ‌وار ژورنال»، 140 شهرستان افغانستان در کنترل طالبان قرار دارد، 172 شهرستان صحنه درگیری الست و تنها 86 شهرستان تحت کنترل دولت است.

 

محمدی که به تازگی سکان هدایت وزارت دفاع افغانستان را به عهده گرفته، برای مقابله با طالبان طرح بسیج مردمی علیه این گروه را کلید زده است و دولت در حال مسلح کردن غیرنظامیان در مناطق مختلف این کشور است.

 

از سوی دیگر کارشناسان هشدار می‌دهند شبه‌نظامی‌سازی می‌تواند زمینه بحران داخلی دیگری را ایجاد کرده و حتی ممکن است سبب بروز جنگ داخلی شود./تسنیم

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده