جدیدترین قیمت مسکن ملی در تهران-راهبرد معاصر

جدیدترین قیمت مسکن ملی در تهران

جدیدترین قیمت مسکن ملی در تهران متری 3 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 29
کد خبر: ۹۳۶۱۶

به گزارش راهبرد معاصر دیروز یاسر لک معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده قیمت مسکن ملی در تهران فعلا همان 3 میلیون و 700 هزار تومان است. این قیمت تمام شده مسکن ملی در اردیبهشت ماه است که با توجه به ثبات قیمت مصالح ساختمانی تغییری نکرده است. جدیدترین قیمت مسکن ملی در حالی اعلام شده است که در سال 98 قیمت متوسط ساخت مسکن ملی 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده بود. البته این رقم برای خانه های یک طبقه و ویلایی یک و نیم میلیون تومان در هر متر بود. به گفته لک اگر متقاضیان، آورده را به موقع پرداخت کنند روند مناسب پیشرفت طرحها ادامه می یابد و تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی پروژه‌های فعلی تکمیل خواهد شد.

 

قیمت مسکن ملی در تهران

 

قیمت تمام شده مسکن ملی در تهران

لک معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درباره جدیدترین برآورد از قیمت مسکن ملی استان تهران گفت: قراردادها با همان مدل مدنظر ما پیش می‌رود. برآوردی که از قیمت در اردیبهشت داشتیم متری ۳.۷ میلیون تومان بود که با توجه به ثبات قیمت مصالح ساختمانی این نرخ تغییر نکرده است. اگر متقاضیان، آورده را به موقع پرداخت کنند روند مناسب پیشرفت طرحها ادامه می یابد و تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی پروژه‌های فعلی تکمیل خواهد شد. همچنین ماه گذشته جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در حاشیه  مراسم کلنگ زنی  پروژه یک هزار واحدی شهرک واوان درباره قیمت تمام شده واحدهای طرح مسکن ملی گفت: نرخ اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی همچنان ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است و نرخ تعدیل آن نیز بر اساس شاخص سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ محاسبه خواهد شد. او ادامه داد: به عبارت دیگر، قیمت متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، قیمت پایه ساخت است و قیمت نهایی پس از اتمام پروژه تعیین می‌شود.

 

قیمت تمام شده مسکن ملی

 

قیمت مسکن ملی در سال 99

 سال گذشته محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بخشنامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارت خانه یا مجری طرح اقدام ملی مسکن ارسال کرد که در آن هزینه ساخت و ساز واحدهای مسکن ملی را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع اعلام کرده بود.همچنین وام این واحدها، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت به ازای هر واحد، در هیئت دولت به تصویب رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ شد. از سوی دیگر تا کنون در مرحله اول به همه متقاضیان ابلاغ شده که ۴۰ میلیون تومان در بانک عامل افتتاح حساب و واریز کنند که قرار است تا پایان ماه جاری، همه متقاضیان طرح اقدام ملی، مرحله اول واریزی را انجام دهند؛ در غیر این صورت از ادامه طرح کنار گذاشته می‌شوند؛ برخی متقاضیان نیز تا کنون ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان مرحله دوم را هم واریز کرده‌اند.به عبارت دیگر، قرار بود با مجموع آورده ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان به انضمام تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی که در زمان تحویل، این وام از سازنده به متقاضی منتقل می‌شود، مجموعاً ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان هزینه ساخت این واحدها از متقاضی ظرف دو سال دریافت شود که به طور متوسط هزینه‌ای ماهانه ۲.۹ تا ۳ میلیون تومان به خانوارها تحمیل می‌کند. هزینه زمین نیز به دو صورت ۹۹ ساله یا فروش اقساطی ۱۰ ساله از متقاضی دریافت می‌شد. اما برخی هموطنان از افزایش هزینه ساخت این واحدها در تعدادی از استان‌ها خبر می‌دهند؛ به عنوان مثال پروژه‌ای که در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان در حال ساخت است، از سوی بنیاد مسکن این استان به متقاضیان گفته شده که با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و بدون هزینه زمین (!) ظرف دو سال تکمیل می‌شود. به عبارت دیگر، متقاضی می‌بایست در صورت تکمیل دو ساله پروژه، ماهانه ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در صورت تکمیل ۳ ساله، ماهی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دستگاه مجری احداث طرح اقدام ملی پرداخت کند. حتی با فرض اینکه طرح اقدام ملی را برای اقشار متوسط و دهک‌های میانی در نظر بگیریم، مشخص نیست صاحبان کدام کسب و کار یا کدام قشر از حقوق بگیران می‌توانند ماهانه علاوه بر هزینه‌های جاری زندگی و اجاره مسکن، هزینه بسیار بالای طرح اقدام ملی مسکن را هم تأمین کنند؟

البته هزینه تمام شده متری ۵ تا ۶ میلیون تومان برای ساخت مسکن ملی، به همه پروژه‌ها اختصاص ندارد و بخش قابل توجهی از پروژه‌ها نیز با قیمت تمام شده متری ۳ میلیون و ۳۰۰ تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ساخته می‌شوند. بنابراین هزینه تمام شده ساخت یک واحد ۱۰۰ متری، بسته به شهر یا استان محل احداث بین ۳۳۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان است که با کسر وام ۱۰۰ میلیون تومانی، ۲۳۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان مابقی را متقاضی باید پرداخت کند؛ در صورت تکمیل دو ساله این پروژه‌ها، متقاضی می‌بایست ماهانه ۹.۵ تا ۱۱.۶ میلیون تومان بر دوش خانوارها می‌گذارد.

 

جدیدترین قیمت مسکن ملی

 

آمار متقاضیان مسکن ملی در سال 1400

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در مرحله پنجم ۲۳ هزار نفر برای واحدهای اقدام ملی در شهرهای تحت مسئولیت اداره کل استان ثبت نام کرده‌اند گفت: تا حدود دو هفته دیگر افراد واجد شرایط مشخص می‌شوند. به طور کلی در استان تهران، بجز شهرهای جدید ۸۰۰۰ واحد مسکن ملی در دست ساخت است که سایت ۲۰۰۰ واحدی تهرانسر توسط پیمانکار بخش خصوصی احداث می‌شود و فعلا شرایط واگذاری به متقاضیان را ندارد. ۳۵۵۰ واحد نیز راسا توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران  ساخته می‌شود. احداث ۲۵۰۰ واحد نیز در شهرهای کوچک بر عهده بنیاد مسکن است. وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرهای پاکدشت، رباط کریم، شهریار، قرچک، نصیرشهر و اسلامشهر در حال ساخت مسکن ملی است و پروژه‌ها با سرعت مناسبی پیش می‌رود و تا پایان تیرماه به مراحل پایانی فوندانسیون می‌رسیم. مشکل چندانی هم درخصوص تامین منابع مالی نداریم. معاون اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر ظرفیت خالی برای مسکن ملی استان وجود دارد گفت: در مرحله پنجم فراخوان از متقاضیان واحدهای اقدام ملی در محدوده تحت مسئولیت اداره کل، بجز شهرهای جدید ۲۳ هزار نفر در استان تهران تقاضا داده‌اند. تا کنون ۴۰۰ نفر از این افراد احراز شرایط شده‌اند. ۱۵۰۰ نفر برای پروژه های در حال احداث، ظرفیت خالی داریم که افراد واجد شرایط را به آنها معرفی می‌کنیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده