قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱

۵ گروه محروم از دریافت وام ۷ میلیونی بازنشستگان

۵ گروه محروم از دریافت وام ۷ میلیونی بازنشستگان طبق وعده‌ای که مدیران سازمان تامین اجتماعی داده‌اند بازنشستگان این سازمان امروز منتظر ثبت‌نام وام هفت میلیون تومانی هستند. آیا ثبت‌نام شروع شده است؟
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 04
کد خبر: ۹۴۱۱۷

به گزارش راهبرد معاصر چند روزی می‌شود که مسئولان سازمان تامین اجتماعی از شروع ثبت‌‌نام وام بازنشستگان خود می‌گوید. طبق گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان باید از امروز آغاز می‌شده است.

 

او گفته بود که بازنشستگان برای ثبت‌نام باید به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه کنند که توسط کانون‌های بازنشستگی فعال شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز حاکی از این است که این سامانه هنوز آغاز به کار نکرده است.

 

آنطور که مسئولان سازمان تامین اجتماعی می‌گویند راه‌اندازی این سامانه به استعلام و اطلاعات دستگاه‌های دیگری نیاز دارد که در حال انجام است. این سامانه احتمالا تا دو روز آینده در دسترس بازنشستگان قرار می‌گیرد و آنها از میانه هفته می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

 

پیش از این ثبت نام وام بازنشستگان از طریق کانون‌های بازنشستگی هر استان به صورت حضوری انجام می‌شد. در سال گذشته کانون بازنشستگی استان تهران برای بازنشستگان تهرانی عضو این کانون یک سامانه معرفی کرد و نام‌نویسی‌ها از آن طریق انجام شد. سامانه ثبت‌نام کانون بازنشستگان استان تهران در حال حاضر در دسترس نیست.

 

این وام تا سال گذشته پنج میلیون تومان به‌ازای هر نفر بود اما امسال به هفت میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین همه بازنشستگان نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

مبلغ دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام در نظر گرفته شده که سهم کانون‌های بازنشستگی حدود ۴۰۰ هزار فقره وام هفت میلیون تومانی است.

اما همه بازنشستگان نمی‌توانند این وام را بگیرند. پنج گروه از بازنشستگان محروم هستند:

  1. بازنشستگان بالا ۷۲ سال
  2. افراد دارای بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌ها
  3. بازنشسته‌ای که در ۳ سال گذشته از بانک رفاه وام گرفته‌اند
  4. کسانی که سیم کارت به اسم خودشان ندارند
  5. بازنشسته‌ای که حقوق خود را از بانک رفاه نمی‌گیرد

اقساط این وام سه ساله یعنی ۳۶ ماهه است و از حقوق هر ماه بازنشستگانی که وام می‌گیرندکسر می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار