تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران توسط بلینکن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران توسط بلینکن

وزیر خارجه آمریکا در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره «امنیت دریانوردی»، حمله به کشتی صهیونیستی در دریای عمان را به ایران نسبت داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 09
کد خبر: ۹۸۱۵۹

به گزارش راهبرد معاصر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره امنیت دریانوردی حمله به کشتی صهیونیست‌ها در دریای عمان را به ایران نسبت داد.

 

وی در این سخنرانی مدعی شد: « یک کشتی تجاری که که در شمال دریای عرب (دریای مکران) در آب‌های بین‌المللی بود توسط پهپادهای انتحاری مورد حمله قرار گرفت. این حمله به مرگ دو نفر انجامید. بر اساس اطلاعات موجود ما اطمینان داریم که ایران این حمله غیرموجه را ترتیب داده است».

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که این حمله بر مبنای الگوی برخی حملات تحریک‌آمیز دیگر صورت گرفته است.

بیلنکن این اقدامات را تهدید کننده آزادی دریانوردی، تجارت دریایی و جان انسان‌ها خواند و با خانواده‌های کشته‌شدگان اهل رومانی و انگلیس ابراز همدردی کرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار