کره‌شمالی چند موشک کوتاه برد آزمایش کرده است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کره‌شمالی چند موشک کوتاه برد آزمایش کرده است

کره‌جنوبی می‌گوید دریافته پیونگ‌یانگ چند موشک کوتاه برد را در پایگاه هودو واقع در شرق کره‌شمالی آزمایش کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 04
کد خبر: ۱۰۱۲۴

به گزارش راهبرد معاصر ، کره‌شمالی ماه گذشته هم اعلام کرده بود چند سلاح هوشمند و هدایت‌شونده را آزمایش کرده است. این نخستین پرتاب‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ پس از اجلاس ناکام ماه فوریه میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در ویتنام است.

 

 این موشک‌ها که صبح روز شنبه (چهارم مه) در پایگاه نظامی واقع در خلیج هودو شلیک شدند مسافتی میان ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را پیمودند.

 

کره‌شمالی پیش‌تر از این پایگاه برای پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز و سلاح‌های دوربرد استفاده کرده بود.

 

آزمایش سلاح‌های هدایت شونده تاکتیکی در ماه آوریل در حضور کیم جونگ اون، رهبر این کشور صورت گرفته بوده است.

در این گزارش ادعا شده بود که این آزمایش‌ها به منظور "بررسی قابلیت استفاده از این سلاح‌ها برای اهداف مختلف" صورت گرفته بود.

 

این گزاره از نظر کارشناسان نظامی به قابلیت شلیک موشک‌ها از سطح زمین، دریا و هوا تعبیر شده بود.


هنوز معلوم نیست که آیا سلاح جنگی آزمایش شده یک موشک بوده اما تقریبا همه ناظران معتقدند که به احتمال زیاد این یک سلاح پرتابی کوتاه‌برد بوده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، سال گذشته وعده داده بود که آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک (قاره‌پیما) را متوقف کند.

 

با وجود این به نظر می‌رسد این کشور به برنامه هسته‌ای خود ادامه داده و آن‌طور که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند در تاسیسات هسته‌ای این کشور تحرکات تازه‌ای مشاهده می‌شود؛ تحرکاتی که گفته شده می‌تواند از تلاش این کشور برای تولید سوخت هسته‌ای حکایت داشته باشد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده