چهار هزار نظامی ترکیه در خاک عراق حضور دارند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

چهار هزار نظامی ترکیه در خاک عراق حضور دارند

نماینده پارلمان عراق گفت: چهار هزار نظامی ترکیه با انواع مختلف سلاح و تجهیزات نظامی در خاک عراق حضور دارند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 23
کد خبر: ۱۴۳۶۶۹

به گزارش راهبرد معاصر  ابتسام الغراوی روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری "شفق نیوز" افزود: ارتش اشغالگر ترکیه، حاکمیت ملی عراق را نقض کرده است و به نظامیان ترکیه اجازه ماندن در خاک عراق داده نخواهد شد.

وی گفت: ترکیه ۵ پایگاه نظامی، بیش از ۱۰۰ مرکز نظامی در خاک عراق دارد و هواپیماهای ترکی تاکنون افزون بر ۲۰ هزار بار در آسمان عراق به پرواز درآمده اند.

الغراوی اضافه کرد: نشست امروز پارلمان فقط برای شنیدن سخن وزیران و فرماندهان نظامی نیست بلکه مصوبات الزام آوری خواهد داشت.

عضو چارچوب هماهنگی در مجلس نمایندگان عراق گفت: از این پس به ترکیه اجازه حضور در خاک ترکیه را نخواهیم داد و همانطور که با داعش مقابله کردیم با حزب کارگران کردستان، ارتش ترکیه و هر نیرویی که حاکمیت عراق را نقض کند هم مقابله می کنیم.

پارلمان عراق روز شنبه جلسه ای را با ریاست محمد الحلبوسی و حضور ۲۴۲ نماینده و وزیران خارجه و دفاع و فرماندهان نظامی برای بررسی حمله توپخانه ای ترکیه به مرکز تفریحی - گردشگری "په رخ" در اقلیم کردستان تشکیل داد.

در حمله توپخانه ای روز چهارشنبه گذشته به یک مرکز گردشگری در دهوک استان کردستان ۹ نفر که بیشتر آن ها زن و کودک بودند کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده