چرا مردم بحرین انتخابات پارلمانی را تحریم می‌کنند؟-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
شیخ عبدالله صالح، معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» پاسخ داد:

چرا مردم بحرین انتخابات پارلمانی را تحریم می‌کنند؟

شیخ عبدالله صالح، معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین با بیان اینکه بحرینی‌ها دل‌مشغولی مهم‌تر از مشارکت در یک انتخابات پوچ و شکست‌خورده دارند و آن اعلام مخالفت با برقراری روابط رژیم بحرین با صهیونیست‌هاست، گفت: وقتی مردم بحرین از موضوع زندانیان و تجاوزات هولناک علیه آنها رنج می‌برند یا به علمای دینی توهین می‌شود، امکان صحبت از انتخابات و آزادی وجود ندارد.
شیخ عبدالله صالح؛ معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 20
کد خبر: ۱۵۵۰۷۸

چرا مردم بحرین انتخابات پارلمانی را تحریم می‌کنند؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بحرین 12 نوامبر شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی خواهد بود و این درحالی است که ده‌‌ها هزار نفر از مردم این مجمع الجزایر به‌دلیل تحریم انتخابات سابق از شرکت در انتخابات آتی محروم شده‌اند و برخی گروه‌‌های سیاسی نیز قصد تحریم آن را دارند.

 

برگزاری این انتخابات برای پادشاه بحرین بسیار مهم است و او شخصاً به موضوع برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات آتی ورود کرده است، زیرا قصد دارد از انتخابات بهره برداری سیاسی کند و رهبران ادیان جهان به ویژه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را که از 3 تا 6 نوامبر برای شرکت در نشست رهبران ادیان جهان وارد بحرین می‌شوند، متوجه این انتخابات کند و چهره‌ای دموکراتیک از بحرین ارائه دهد.

 

آل خلیفه از ترس مطرح شدن پرونده حقوق بشری، افشای موارد وحشتناک از ابعاد داخلی آن و نقض آزادی بیان از نامزدی در شورای حقوق بشر انصراف داد

شيخ عبدالله صالح، معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفت وگو با خبرنگار «راهبرد معاصر» درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور گفت: واقعیت این است که مردم بحرین این روزها به برگزاری انتخابات فکر نمی کنند و در حال حاضر دغدغه آنها نیست؛ شاید رژیم آل خلیفه که از سوی کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی حمایت می شود، بخواهند این انتخابات فرمایشی را برگزار کنند، اما مردم بحرین به دنبال مشارکت فعال نیستند.

 

وی افزود: بحرینی ها دل مشغولی های مهمتر از مشارکت در یک انتخابات پوچ و شکست خورده دارند و آن جلوگیری و اعلام مخالفت با برقراری روابط صمیمی رژیم بحرین با صهیونیست ها و ایجاد ائتلاف علیه بیداری اسلامی، آزادی، عدالت و دموکراسی در منطقه است. همه این موارد بسیار مهمتر از برگزاری انتخاباتی است که مجری آن مقام های رژیم آل خلیفه، حامیان و متحدانشان هستند.

 

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین دغدغه اصلی مردم کشورش را موضوعات حقوق بشری و بشردوستانه خواند، آن را ارجح بر برگزاری انتخابات فرمایشی دانست و افزود: آل خلیفه از ترس مطرح شدن پرونده حقوق بشری، افشای موارد وحشتناک از ابعاد داخلی آن و نقض آزادی بیان از نامزدی در شورای حقوق بشر انصراف داد و سعی می کند از کشور دیگری حمایت کند تا وارد شورای حقوق بشر شود.

 

صالح گفت: وقتی مردم بحرین از موضوع زندانیان و تجاوزات هولناک علیه آنها رنج می برند یا به علمای دینی توهین می شود، نمی توانند با خانواده هایشان تماس بگیرند یا نامه بنویسند، امکان صحبت از انتخابات و آزادی وجود ندارد. این موارد دغدغه مردم است؛ دغدغه مردم آن زندانیانی است که ربوده شده اند و اطلاعی از آنها وجود ندارد و حتی خانواده هایشان نگران وضعیت آنها هستند.

 

شیخ عبدالله صالح تصریح کرد: بحرینی ها در حال دست و پنجه نرم کردن با رژیمی هستند که خواب و زندگی را بر آنها حرام کرده است؛ از بسیاری حقوق اولیه خود همچون مسکن، کار و ... محرومند. چه کسی باور می کند در بحرین هزاران بیکار وجود دارد که در کار مناسبی برایشان پیدا نمی شود، در حالی که آگهی های درخواست کار در دیگر کشورها منتشر می شود. 400 پزشک، 200 دندانپزشک، 900 مهندس و معمار بیکار در کشور وجود دارد و این در حالی است که هزاران استاد دانشگاه و دانشجوی فارغ التحصیل بیکار هستند و نمی توانند شغلی پیدا کنند. با وجود این، آگهی های کار در بحرین سر از اردن، پاکستان، مصر و سایر کشورها درمی آورد تا برای اشتغال در کشور مهاجرت کنند و شهروندان بحرینی همچنان از بیکاری رنج می برند.

 

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین تأکید کرد: دغدغه مردم بحرین این روزها صدور احکام سلب تابعیت از شهروندان است؛ تاکنون بیش از 990 حکم صادر شده است و آل خلیفه مردم و مخالفان را از داشتن خدمات اولیه در داخل کشور منع می کند. 990 شهروند بحرینی سلب تابعیت شده اند، یعنی 990 خانواده از بسیاری از خدمات ضروری ازجمله حق شهروندی محروم هستند. چرا باید در چنین فضای خفقانی از انتخابات، دموکراسی و آزادی بیان صحبت کنیم؟ دموکراسی از ابتدا در بحرین وجود نداشته است و ندارد، پس چگونه ممکن است در این کشور انتخابات برگزار شود؟ انتخابات برای انتخاب نماینده مردم است، ولی کدام مردم؟ در این فضا چه کسی می تواند از حقوق بدیهی مردم دفاع کند؟

 

شیخ عبدالله صالح گفت: مردم از مجالس گذشته خیری ندیدند؛ فقط مالیات ها بیشتر، حقوق و اراضی آنها مصادره و به پروژه های مسئولان مشروعیت داده شد تا بتوانند نقشه های خود ازجمله محکمتر کردن حلقه سیطره صهیونیست ها بر سرزمین بحرین را دنبال کنند. انتخابات پارلمانی بحرین برای مردم اهمیتی ندارد و در واقع مردم از این نمایندگان می ترسند، زیرا بلای جانشان می شوند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده