سبزپوشان سپاه، عامل دلگرمی مردم مصیبت‌دیده خوی-راهبرد معاصر
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مشخص شد پوتین در گفت‌وگو با مخبر: ایران از این روزهای سخت عبور خواهد کرد فرمانده کل سپاه: رئیسی ایستایی و استراحت را برای خود حرام می‌دانست افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود ایرانیان عصر امروز به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی تجمع می‌کنند تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر توضیحات سخنگوی دولت درباره اعلام عزای عمومی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان شناسایی هویت تمام شهدا/ نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی نیست کادر پروازی پرواز شهادت+تصاویر واکنش حسین شریعتمداری به شهادت آیت الله رئیسی سردار جلالی: آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد سرلشکر باقری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رئیس مجلس خبرگان رهبری: آیت الله رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود احمدی‌نژاد شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رهبر انقلاب "مخبر" را به عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

سبزپوشان سپاه، عامل دلگرمی مردم مصیبت‌دیده خوی

بخش مهم خدمت‌رسانی سپاه در بحران‌ها و بلایای طبیعی در کشور امداد و نجات است و سبزپوشان همیشه در میدان تا آخر ماجرا، یعنی آواربرداری و بازسازی خانه و کاشانه مردم در کنارشان می‌مانند و با ساخت مساجد، مدارس و حسینیه‌های جدید و واحدهای مسکونی برای مردم زلزله‌زده خوی ارمغان روزهای خوش آینده را به دنبال دارند.
ملیحه زرین پور؛ کارشناس مسائل اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۲۷۰۲

سبزپوشان سپاه، عامل دلگرمی مردم مصیبت‌دیده خوی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ شبانگاه هشتم بهمن ماه در هوایی سرد و برفی، زمین زیر پای اهالی خوی در استان آذربایجان غربی  لرزید؛ نخستین زمین لرزه ۵.۹ ریشتر بود و پس از آن تا ۵۰ پس لرزه به مدت چند روز ادامه داشت. مردم ترسان ومضطرب بیرون ریختند، صدها نفر زخمی شدند و ده ها نفر جان باختند، اما مهمترین موضوع در واپسین ساعات زلزله مخرب خوی، امداد و نجات و کمک رسانی به مردم زلزله زده ای بود که حال یا خانه و کاشانه شان ویران شده بود یا عزیزانشان زیر آوار بلای طبیعی گرفتار بودند.

زمین زیر پای مردمان شمال غربی کشورمان بدجور لرزید، اما ترس و اضطراب ناشی از زمین لرزه برای مردم خوی وقتی التیام یافت که نیروهای سپاه را کنار خود و یاری رسان روزهای سخت بعد از زلزله دیدند

 


امداد و نجات آغاز شد، اما نیروها کم بود و نیاز به همتی بلند برای سرعت بخشی به امدادرسانی به مردم زلزله زده وجود داشت؛ زلزله ای که به ۷۰ روستای اطراف تا ۸۰ درصد خسارت وارد کرده بود.

 


سپاه همیشه در میدان

در ساعات اولیه بود که باز هم همانند تمامی بلایای طبیعی در کشور سپاه، ارتش و نیروهای بسیجی وارد میدان شدند و امداد و نجات زلزله زدگان را با کمک دیگر نیروهای امدادی در دست گرفتند.

 

حضور سریع نیروهای سپاهی و بسیجی در منطقه زلزله زده و کمک و یاری رسانی به مردم آسیب دیده از بحران، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را جلب کرد؛ تا جایی که بسیاری از کاربران جای خالی سلبریتی های پر مدعا را با میدان داری همیشگی نیروهای مخلصی که آنها را تروریست خواندند، مقایسه کرده بودند. نیروهای جان برکفی که هیچ گاه بهانه ای برای سهل انگاری در خدمت رسانی نیاورده اند و مانند مدعیان حقوق بشر و سلبریتی هایی که حال پیداشان نیست، رفتار نمی کنند‌.


خدمت رسانی بی منت

زمین زیر پای مردمان شمال غربی کشورمان بدجور لرزید، اما ترس و اضطراب ناشی از زمین لرزه برای مردم خوی وقتی التیام یافت که نیروهای سپاه را کنار خود و یاری رسان روزهای سخت بعد از زلزله ای دیدند که خانه و  زندگی شان را دگرگون کرده بود. حتی سرمای شب های سخت را در چادرهای امدادی که به کمک سپاه و بسیج در ساعات اولیه زلزله توزیع شده بود، و کنار نیروهای مخلص تاب آوردند.


نیروی زمینی سپاه از نخستین ساعات اولیه زلزله خوی با بسیج همه ظرفیت های خود در قرارگاه حمزه سیدالشهدا(س) کار امدادرسانی به زلزله زدگان را در چهار بخش مهندسی، اسکان، تغذیه، درمان و سلامت آغاز کرد. یک بیمارستان صحرایی دارای اتاق عمل جراحی، اورژانس، رادیولوژی، متخصص بیهوشی، داروخانه و... به وسیله سپاه پاسداران برپا شد؛ همچنین استقرار دو واحد نانوایی و یک واحد آشپزخانه سیار از اقدامات اولیه نیروهای مخلص در منطقه بود که بخشی از نان مصرفی هم میهنانمان را در مناطق زلزله‌زده تأمین می کنند و روزانه بیش از 5 هزار پرس غذای گرم را در هر وعده تهیه و در اختیار آسیب دیدگان از زلزله خوی قرار می دهند‌.


از همان ساعات اولیه وقوع زلزله ارسال تجهیزات سنگین مهندسی از قبیل بیل مکانیکی به همراه هشت دستگاه کمپرسی و خودروهای سنگین مهندسی در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون نیز بخش قابل توجهی از ادوات مهندسی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(س) نیروی زمینی سپاه در عملیات امدادرسانی و مردم یاری به هم میهنان زلزله زده در شهرستان خوی حضور دارند.


از امداد تا بازسازی

بخش مهم خدمت رسانی سپاه در بحران ها و بلایای طبیعی در کشور امداد و نجات است و  سبزپوشان همیشه در میدان تا آخر ماجرا، یعنی آواربرداری و بازسازی خانه و کاشانه مردم در کنارشان می مانند و با ساخت مساجد، مدارس و حسینیه های جدید و واحدهای مسکونی برای مردم زلزله زده خوی ارمغان روزهای خوش آینده را به دنبال دارند.


موضوع حائز اهمیت و قابل توجه امدادرسانی نیروهای سپاهی و بسیجی به مردم از نجات تا درمان و سلامت و از اسکان تا بازسازی است که تاکنون در تمام بحران های کشور به خوبی درک شده است. حضور سبزپوشان سگاه در این صحنه ها دوراندیشی امام راحل (ره) را در تشکیل چنین نیروی مخلصی نشان می دهد که اگر سپاه نبود کشور نیز نبود؛ نیرویی که آمادگی خود را برای امداد و نجات در مناطق زلزله زده سوریه نیز اعلام کرده است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده