حمایت قاطع بغداد از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمایت قاطع بغداد از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت خارجه عراق ضمن تاکید بر نتایج مثبت همگرایی‌های عربی، تصریح کرد که بغداد همواره از بازگشت دمشق به اتحادیه عرب حمایت می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 12
کد خبر: ۱۷۹۴۷۳

به گزارش راهبرد معاصر. «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز چهارشنبه (۱۲ آوریل) تاکید کرد که بغداد همچنان از بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی حمایت می‌کند.

 

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الصحاف ضمن تاکید بر اینکه نتایج همگرایی عربی، به طور مثبت بر تمام این کشورها منعکس خواهد شد، تصریح کرد: «عراق همواره از بازگشت سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب حمایت کرده و هنوز هم حمایت می‌کند».

 

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داده که دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس خواستار برگزاری نشستی برای روز جمعه هفته آینده در شهر جده، به منظور تبادل نظر درباره احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شده است.

 

وزارت امور خارجه قطر نیز اعلام کرد که دعوت نامه دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس برای شرکت در نشست روز جمعه در جده را از عربستان سعودی دریافت کرده و در این نشست حضور خواهد یافت.

 

سخنگوی وزارت خارجه عراق در خصوص مشارکت عراق در نشست آینده ریاض به خبرنگار این خبرگزاری گفت که موضوع مشارکت بغداد در این نشست هم‌اکنون در حال بررسی است.

 

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق نیز روز دوشنبه (۱۰ آوریل) در سخنانی تاکید کرد که «یکی از خطاهای راهبردی کشورهای عربی این بود که از عراق فاصله گرفتند».

 

او تاکید کرده بود عراق نقشی کلیدی در نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان سعودی طی دو سال اخیر ایفا کرد و چندین دور از دیدارهای مقام‌های ایرانی و عربستانی در بغداد برگزار شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار