حمله به کاروان دیپلماتیک آمریکا در سودان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله به کاروان دیپلماتیک آمریکا در سودان

وزیر خارجه آمریکا تایید کرد یک کاروان دیپلماتیک این کشور در سودان مورد حمله مستقیم جنگنده‌ی نیروهای پشتیبانی سریع قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۱۸۰۲۸۹

به گزارش راهبرد معاصر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کردیک کاروان دیپلماتیک این کشور روز دوشنبه در سودان در یک حمله آشکار توسط جنگنده‌های مرتبط با نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان (RSF) مورد هدف قرار گرفت، در حادثه‌ای که بلینکن آن را بی پروا و غیر مسئولانه توصیف کرد.

 

براساس گزارش رویترز، این حادثه باعث هشدار مستقیم بلینکن شده و او به طور جداگانه به ژنرال محمد حمدان دقلو، معروف به حمیدتی و رئیس RSF و ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، تلفن کرد و به آن‌ها گفت که هرگونه خطری که برای دیپلمات‌های آمریکایی باشد غیرقابل قبول است.

 

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر کارویزاوا ژاپن که در نشست وزرای خارجه گروه هفت شرکت کرد، گفت: «می توانم تأیید کنم که دیروز یک کاروان دیپلماتیک آمریکایی داشتیم که به آن شلیک شد. من خیلی واضح اعلام کردم که هرگونه تهدید حمله خطرناک برای دیپلمات‌های ما کاملا غیرقابل قبول است.» او ادعا کرد که افراد حاضر در کاروان دیپلماتیک در امنیت هستند.

 

او که تاکنون درخصوص غیرنظامیان کشته شده در این درگیری اظهار نظری نکرده و تنها به دیپلمات‌های آمریکایی پرداخته بود، ادعا کرد: «البته ما نگرانی عمیقی در مورد محیط امنیتی کلی داریم، زیرا بر غیرنظامیان تأثیر می‌گذارد، همانطور که بر دیپلمات‌ها تأثیر می‌گذارد، همانطور که بر امدادگران تأثیر می‌گذارد».

 

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد این کشور با سایر کشورهایی که در سودان نفوذ دارند از جمله امارات متحده عربی، عربستان سعودی و بریتانیا و همچنین اتحادیه آفریقا و سایر سازمان های بین المللی هماهنگی نزدیکی داشت.

 

شایان ذکر است درگیری‌ها در سودان دست‌کم ۱۸۵ کشته و بیش از ۱۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار