کاخ‌ سفید:دومین آمریکایی در سودان کشته شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کاخ‌ سفید:دومین آمریکایی در سودان کشته شد

رسانه‌ها به‌نقل از کاخ سفید از کشته شدن دومین آمریکایی در سودان خبر می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۹۸

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کاخ سفید امروز چهارشنبه از کشته شدن دومین آمریکایی در جریان درگیری‌ های سودان میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، تا کنون اطلاعات بیشتری در خصوص محل کشته شدن این آمریکایی در سودان مخابره نشده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا یکشنبه سوم اردیبهشت ماه اعلام کرد که فعالیت سفارت آمریکا در خارطوم در سایه تداوم تنش‌ها در سودان به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: تمام کارمندان این سفارتخانه از سودان خارج شده‌ اند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بامداد همان روز اعلام کرد که این کشور سفارت خود را در خارطوم به صورت موقت بسته است.

وی گفت: ارتش بنا به دستور من، عملیات خارج کردن کارمندان سفارت از سودان را انجام داد. درگیری‌های خشونت‌بار در سودان باعث کشته شدن صدها غیرنظامی شده و از طرف‌های درگیر در این کشور می‌خواهیم یک آتش‌بس بدون قید و شرط اعلام کنند.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که ۷۰ تبعه آمریکایی از سودان خارج شده‌اند. شبکه سی بی اس آمریکا گزارش داد که تعداد اتباع آمریکایی در سودان ممکن است به ۱۶ هزار نفر برسد.

در همین راستا، ژنرال حمیدتی، فرمانده نیروهای شبه نظامی پشتیبانی سریع اعلام کرد که با فرمانده مقر فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا درباره بحران سودان گفتگوی شفاف و صریح داشتم.

حمیدتی همچنین به فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا اطمینان خاطر داده است که از تلاش‌های واشنگتن برای تخلیه اتباع و دیپلمات‌هایش از خارطوم نهایت حمایت و همکاری را خواهد داشت و در این ارتباط نیروهای آمریکایی با همکاری شبه نظامیان می‌توانند خروج امن داشته باشند. حمیدتی در این ارتباط گفت: «به فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا اطمینان دادم که برای حمایت از تلاش‌های واشنگتن برای تخلیه اتباع و دیپلمات‌هایش، نهایت همکاری را خواهیم داشت».

نیروهای پشتیبانی سریع سودان روز گذشته اعلام کردند که همکاری با نیروهای آمریکایی برای تخلیه شهروندان و دیپلمات‌های آمریکایی از سودان از طریق ۶ هواپیما صورت خواهد گرفت.

وضعیت در سودان بسیار بی ثبات و درگیری‌ها در این کشور میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع همچنان ادامه دارد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده