پیش‌بینی سارمان ملل از آوارگی یک میلیون نفر در سودان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پیش‌بینی سارمان ملل از آوارگی یک میلیون نفر در سودان

سازمان ملل متحد پیش بینی کرد جنگ داخلی دایر در سودان باعث آوارگی یک میلیون نفر از این کشور شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 17
کد خبر: ۱۸۴۶۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ شفق نیوز گزارش داد، سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه پیش بینی کرد، شمار سودانی‌های که برای فرار از جنگ داخلی این کشور از خانه و محل زندگی آواره شوند، از مرز یک میلیون نفر بگذرد.

به گفته این سازمان بین المللی، شرایط با شتاب در حال تبدیل شدن به بحران منطقه‌ای است و در همین چارچوب میزان کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز را بیش از 3 میلیارد دلار پیش بینی می‌کند.

سازمان ملل متحد در گزارش خود تاکید کرد، با بررسی مجدد برنامه‌اش برای سودان، مشخص شد به 2.6 میلیارد دلار هزینه نیاز دارد، این در حالی است که پیش بینی‌اش در دسامبر گذشته فقط 1.75 میلیارد دلار بود.

سازمان ملل همچنین از نیاز به تامین 470.4 میلیون دلار اضافی نیز برای تعامل با آوارگانی که به خارج از سودان گریخته‌اند هم اشاره کرده و خبر داد، پیش بینی می‌کند شمار آوارگان فراری از سودان در سال جاری میلادی به یک میلیون پناهجو برسد.

در ادامه گزارش هم تاکید شده است، حدود 25 میلیون نفر یعنی بیش ازنیمی از جمعیت سودان نیز به کمک‌های بشر دوستانه فوری نیاز دارند.

گفتنی است درگیری بین ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهان محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از آوریل گذشته آغاز شده و نشست‌های اخیر جده هم در پایان آن موفق نبوده است./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده