گفتگوی تلفنی فیصل المقداد و سرگئی لاوروف-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گفتگوی تلفنی فیصل المقداد و سرگئی لاوروف

وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با همتای روسی خود، روابط دو جانبه و حمایت متقابل در محافل بین المللی از جمله سازمان ملل متحد را مورد بحث و بررسی قرار داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 04
کد خبر: ۱۹۲۶۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ تسنیم، خبرگزاری رسمی سوریه سانا در این رابطه اعلام کرد، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی خود با سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه روابط دو جانبه بین دو کشور دوست و سطوح مختلف همکاری دوطرف از جمله مشورت سیاسی و هماهنگی مواضع در محافل بین المللی و سازمان ملل متحد را مورد بحث و بررسی قرار داد.

المقداد در این تماس تلفنی موضع سوریه در حمایت از روسیه را در عملیات نظامی‌اش در دونباس تجدید و دست آورد‌های روسیه در این زمینه را مورد ستایش قرار داد.

وی همچنین از مواضع روسیه در حمایت از سوریه در جنگ خود علیه تروریسم و تلاش‌های مختلفش برای بازیابی حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی‌اش تشکر و قدردانی کرد.

وزیر خارجه سوریه اوضاع سوریه و منطقه و نتایج مشاوره‌های اخیری که اخیرا انجام داده را هم با لاوروف در میان گذشته و سطح همکاری و هماهنگی و ارتباط شکل گرفته بین دو کشور در این زمینه ابراز خرسندی کرد.

لاوروف نیز مراتب تشکر خود را از سوریه بابت مواضعش در حمایت از مسکو و تدابیری که در مقابل حملات و فشار‌های غربی اتخاذ کرده را مورد ستایش قرار داده و مراتب خرسندی روسیه از جو مثبت شکل گرفته در منطقه عربی و از سرگیری حضور سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب ابراز خرسندی کرد.

او در این رابطه حمایت روسیه از تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای بسط ثبت در منطقه عربی و افزایش همکاری بین کشور‌های آن در مقابله با چالش‌های مشترکی که پیش روی دارند ابراز داشت. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده