پهپادهای آمریکایی ۵ بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پهپادهای آمریکایی ۵ بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد پهپادهای آمریکایی ۵ بار حریم هوایی منطقه آموزشی مشترک ارتش سوریه و روسیه را نقض کردند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 06
کد خبر: ۱۹۳۰۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، نیروی هوایی آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد هواپیماهای روسی هنگام مواجه با هواپیماهای این کشور در سوریه، رفتاری ناامن و غیرحرفه‌ای داشتند.

 

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا ادعا شده است: «این پهپادها در جریان ماموریت علیه داعش توسط ۳ جنگنده روسی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، واشنگتن با انتشار فیلمی از این واقعه، اظهار داشت: «برخلاف شیوه‌نامه‌های تعیین شده، جنگنده‌های روسی چندین شعله منور را جلوی هواپیماهای ما پرتاب کردند».

 

در ادامه این بیانیه ادعایی آمده است: «کاری که هواپیماهای روسی در سوریه انجام دادند، ما را مجبور به انجام مانورهای فرار کرد».

 

با این حال وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای تند، این اتهام‌زنی واشنگتن را رد کرده و از مقصر بودن نیروی هوایی آمریکا در این حادثه پرده برداشت.

 

به نوشته وبگاه «الجزیره»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است: «پهپادهای آمریکایی ۵ بار حریم هوایی منطقه آموزشی مشترک ارتش سوریه و روسیه را نقض کردند».

 

روسیه همچنین توضیح داد: «ما همچنین ۱۲ مورد نقض حریم هوایی منطقه آموزشی مشترک سوریه و روسیه توسط هواپیماهای بدون سرنشین ائتلاف بین‌المللی [ضد داعش] ثبت کردیم».

 

چندی قبل، مقامات آمریکایی گفتند که جنگنده‌های مسلح روسیه با پرواز بر فراز مواضع آمریکا در سوریه و یا پرواز در فاصله چند صد پایی جنگنده‌های آمریکایی، فشار علیه نظامیان این کشور را افزایش داده‌اند.

 

ژنرال «جفری هاریگیان» فرمانده سابق نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه نیز گفت که شمار پروازهای اخیر روسیه قابل توجه بوده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده