طرح راهبردی «جاده توسعه عراق» محور رایزنی امارات و عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

طرح راهبردی «جاده توسعه عراق» محور رایزنی امارات و عراق

منابع عراقی از برگزاری نشستی با طرف اماراتی درباره اجرای طرح راهبردی جاده توسعه عراق خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 12
کد خبر: ۱۹۴۱۱۸

به گزارس راهبرد معاصر؛ وزارت حمل و نقل عراق از برگزاری نشستی با طرف اماراتی برای بررسی اقدامات لازم برای اجرای طرح راهبردی جاده توسعه عراق خبر داد.

این وزارتخانه عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق روز چهارشنبه در دبیرخانه وزارتخانه ریاست نشست فنی فشرده‌ای را با طرف اماراتی، شامل هیئت‌هایی از دو شرکت بنادر ابوظبی و شرکت ریلی اتحاد بر عهده گرفت. هدف از این نشست، بررسی برنامه اقدام آینده و نکات مورد توجه مشترک در همکاری و سرمایه گذاری در پروژه‌های حمل و نقلی بزرگ عراق بود.

در این بیانیه آمده است: شرکت مشاوره‌ای PEG ایتالیا به همراه مدیر این پروژه در این جلسه به تشریح جزئیات طرح جاده توسعه و بندر بزرگ فاو پرداخت و گروه بنادر ابوظبی هم توضیحاتی در مورد بنادر امارات و ماهیت و مکانیسم کار در آن‌ها ارائه کرد.

در این نشست حاضران در خصوص پروژه بندر بزرگ فاو و پروژه حیاتی جاده توسعه و نیز بررسی امکان سنجی اقتصادی این طرح‌ها به بحث و بررسی پرداختند. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده