کاخ سفید: به هیچ توافقی با ایران نزدیک نیستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کاخ سفید: به هیچ توافقی با ایران نزدیک نیستیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که به هیچ توافقی بر سر زندانیان با ایران نرسیدند و توافق برجام هم پیش نرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۸۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ مجری یک برنامه از سی‌بی‌ای نیوز، اظهاراتی را درباره توافق برسر زندانیان آمریکایی با ایران و همچنین برجام مطرح کرد.

 

مجری برنامه از سالیوان پرسید «شما گفته‌اید که دولت آمریکا در تلاش است تا برنامه هسته‌ای ایران را در نهایت از طریق برخی تلاش‌های دیپلماتیک به صندوق بازگرداند. آیا به هر نوع تفاهمی در آن جبهه و هر نوع تفاهمی که اجازه آزادی چهار آمریکایی را بدهد نزدیک هستید؟»

 

سالیوان هم در پاسخ مدعی شد: «ما بسیار تلاش کرده‌ایم تا چهار آمریکایی به ناحق بازداشت شده در ایران را آزاد کنیم، از روزی که جو بایدن روی کار آمد این کار را انجام دادیم. ما در این زمینه با ایران تماس غیرمستقیم داشته‌ایم تا بتوانیم به توافقی دست یابیم که بتواند آن‌ها را آزاد کند. ما به تفاهمی نرسیده‌ایم که بتواند آن‌ها را در این مرحله خارج کند. ما به کار روی آن ادامه می‌دهیم. امید من این است که به نتیجه برسیم.»

 

او در ادامه با بیان آنکه متاسفانه در حال حاضر هیچ توافقی حاصل نشده است و امروز مسئله‌ای برای بیان کردن ندارد، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران افزود: «با توجه به برنامه هسته‌ای، ما به هیچ نوع توافقی نزدیک نیستیم.»

 

این در حالیست که هفته گذشته سالیوان در نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از او درباره مذاکرات با ایران پرسید، از «مذاکراتی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا درباره انرژی هسته‌ای و آزادی زندانیان آمریکایی» خبر داده بود. همچنین هفته گذشته آکسیوس گزارش داد که جیک سالیوان به همتایان اسرائیلی خود ابراز نگرانی کرده است که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را درباره مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و تهران به مطبوعات درز داده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده