آغاز دور جدید اعتصابات پزشکان انگلیسی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آغاز دور جدید اعتصابات پزشکان انگلیسی

پزشکان انگلیسی دور جدیدی از اعتصابات را به مدت چهار روز در ماه اوت اعلام کردند.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 27
کد خبر: ۱۹۶۵۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ اتحادیه صنفی «انجمن پزشکی بریتانیا» اعلام کرد، پزشکان انگلیسی دور جدیدی از اعتصاب‌ها را به مدت چهار روز در ماه اوت در اعتراض به شرایط حقوقی خود اجرا می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، بر اساس اعلام این اتحادیه صنفی، این دور اعتصاب‌ها در بازه زمانی جمعه ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) تا سه شنبه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) اجرا می‌شود.

این اتحادیه از دولت انگلیس خواسته مذاکرات با نمایندگانش را برای توافق جدیدی درباره حقوق‌ها از سر بگیرد.

این دور جدید از اعتصاب پزشکان در انگلیس در حالی اعلام می‌شود که اعتصابات قبلی آن‌ها به لغو ده‌ها هزار قرار ملاقات پزشکی منجر شده و فشار‌ها را بر سرویس سلامت ملی انگلیس (NHS) دو چندان کرد.

اتحادیه صنفی «انجمن متخصصان و مشاوران بیمارستانی» بریتانیا اعلام کرده که پزشکان تحت پوشش این اتحادیه نیز در این اعتصاب شرکت می‌کنند.

این دور از اعتصاب پزشکان انگلیسی ۹ روز بعد از شروع به کار هزاران پزشک کارورز جدید انگلیسی در بیمارستان‌ها برگزار می‌شود. تعداد چشمگیری از این پزشکان کارورز قبل از آنکه حرفه خود را شروع کنند به این اتحادیه‌ها می‌پیوندند. خبرگزاری پرس اسوسیشن گزارش کرد، این اتحادیه‌ها این پزشکان کارورز را تشویق به شرکت در اعتصاب‌ها در کنار همکاران جدید خود کرده‌اند.

بر اساس اعلام اتحادیه «انجمن پزشکی بریتانیا»، پزشکان متخصص تحت پوشش این اتحادیه هم در روز‌های پنجشنبه ۲۴ اوت و جمعه ۲۵ اوت (دوم و سوم شهریور) اعتصابی دو روزه را برگزار می‌کنند.

به این ترتیب طبق این فراخوان‌ها خدمات سرویس سلامت ملی انگلیس مجموعا در شش روز اعتصاب پزشکان انگلیسی در ماه اوت با اختلال شدید درگیر می‌شود.

در ماه ژوئیه نیز پزشکان انگلیسی بالغ بر هفت روز اعتصاب را در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۸ ژوئیه (۲۲ تا ۲۷ تیر) و ۲۰ و ۲۱ ژوئیه (۲۹ و ۳۰ تیر) به اجرا گذاشتند.

برآورد مقام‌های انگلیسی نشان داد، اعتصاب‌های پی در پی پزشکان انگلیسی در هشت ماه گذشته به لغو بالغ بر ۸۱۹۰۰۰ قرار ملاقات پزشکی و عمل جراحی و درمانی منجر شده است. در پی انتشار این آمار‌ها مقام‌های بهداشت و درمان انگلیس خواستار پایان دادن به اعتصاب‌ها از سوی پزشکان معترض شدند.

دولت بریتانیا اوایل ماه ژوئیه برنامه‌ای را برای افزایش حقوق میلیون‌ها کارمند بخش دولتی از جمله پزشکان اعلام کرد. بر اساس این برنامه، دولت «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس افزایش حقوق شش درصدی را برای پزشکان انگلیسی در نظر گرفت. نخست وزیر انگلیس بعد از اعلام این برنامه تاکید کرد که این درصد افزایش حقوق نهایی بوده و دیگر مذاکراتی بر سر افزایش حقوق‌ها برگزار نخواهد کرد.

با این وجود مقام‌های اتحادیه‌های صنفی پزشکان انگلیسی به این پیشنهاد دولت سوناک اعتراض کرده و در بیانیه‌ای اخطار دادند: «پیام امروز ما مثل قبل است: مثل یک دولت مسئول عمل کرده و با حسن نیت به پای میز مذاکره با ما بیایید و دیگر نیازی اصلا به اجرای این اعتصابات نخواهد بود.» / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده