پاسخ آیت‌الله سیستانی به پاپ فرانسیس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پاسخ آیت‌الله سیستانی به پاپ فرانسیس

آیت الله سیستانی در پاسخ به نامه پاپ فرانسیس بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای مقابله با خشونت و نفرت پراکنی و ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان انسان‌ها تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 02
کد خبر: ۱۹۷۵۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید «علی سیستانی» مرجعیت شیعیان در عراق به نامه اخیر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به مناسبت دومین سالگرد سفر تاریخی‌ به عراق پاسخ داد.

 

آیت الله سیستانی اعلام کرد: از دیدار مهمی که من با شما در نجف اشرف داشتم، خرسند شدم. این دیدار مهم انگیزه‌ای برای بسیاری از پیروان مذاهب اسلامی و مسیحی و نیز برای دیگران در اظهار مدارا و همزیستی شایسته با کسانی که از نظر دین و عقیده با آنها تفاوت دارند، بود.

 

وی افزود: در نامه خود به برخی از موضوعاتی که در آن دیدار مهم بر آن تاکید کردیم، اشاره کردید؛ از جمله اهمیت یکپارچگی تلاش‌ها به منظور ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، نفی خشونت و نفرت پراکنی و ایجاد ارزش‌های دوستی و وحدت بین مردم که مبتنی بر توجه به حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و گرایش‌های فکری مختلف است.

 

آیت‌الله سیستانی تاکید کرد:من نیز در اینکه باید برای دفاع از مظلومان در نقاط مختلف جهان تلاش بیشتری کرد با شما هم عقیده هستم.

 

مرجعیت شیعیان عراق افزود: فجایعی که بسیاری از مردم و گروه‌های قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط شرق و غرب زمین متحمل شدند در نتیجه آزار و اذیت فکری و مذهبی و سرکوب آزادی‌های اولیه و فقدان عدالت اجتماعی بوده است که در پیدایش برخی از تحرکات افراطی که از حمله به دیگران ابایی ندارند، نقش دارد.

 

وی بر اهمیت توجه همگان به رفع این ستم‌ها و انجام هر چه در توان دارند برای دستیابی به عدالت و آرامش در جوامع مختلف که به کاهش پدیده‌های نفرت و خشونت کمک می‌کند، تاکید کرد.

 

آیت‌الله سیستانی تصریح کرد: لازم می دانم به نقش اساسی ایمان به خداوند متعال و پیام‌های او و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی در غلبه بر چالش‌های بزرگ پیش روی بشریت در این عصر اشاره کنم.

 

پاپ فرانسیس در مارس 2021 به عراق سفر و با آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف دیدار کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده