طرح ابهام از سوی نمایندگان بر گزارش تفحص از وزارت نیرو-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم

طرح ابهام از سوی نمایندگان بر گزارش تفحص از وزارت نیرو

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ابهامی در گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو وجود ندارد، گفت: متن گزارش ۱۳۰۰ صفحه بوده و در آن به تخلفات صورت گرفته در انتقال آب بین حوضه‌ای تصریح شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 22
کد خبر: ۲۰۰۸۴۸

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 31 مردادماه) قوه مقننه ، گفت: تعدادی از همکاران شبه، سوال و ابهامی را مطرح کردند که در گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در انتقال آب بین حوزه‌ای تخلفی احراز نشده لذا قابل ارجاع به قوه قضائیه نیست.

 

وی افزود:بیش از 20 جلسه با حضور تمامی نهادهای مسئول، دولتی و غیردولتی حتی تشکل های غیردولتی در کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار شده و کاملا مباحث کارشناسی شده است و 1300 صفحه متن تحقیق و تفحص بر روی سامانه بارگذاری شده و درآن جا تخلفات کاملا تصریح شده است.

 

نایب رئیس مجلس ادامه داد: ارجاع گزارش تفحص به قوه قضائیه نیز براساس اصل گزارش تحقیق و تفحص اتفاق افتاده است و اگر نمایندگان به سامانه مراجعه کنند متن کامل گزارش در اختیارشان بوده و در صحن علنی تنها خلاصه ای از آن قرائت شد.

 

حجت الاسلام ذوالنور گفت: شبه و ابهامی در خصوص گزارش تحقیق و تفحص وجود ندارد هرچند که نمایندگان از روی دلسوزی و وظیفه نمایندگی به موضوع ورود کرده و اظهارنظر می کنند.

 

* لارگانی:گزارش تفحص از عملکرد وزارت نیرو ناقص و یک سویه است

بنابراین گزارش، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس در جریان رسیدگی به گزارش نهایی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمورد تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در مورد انتقال آب بین حوضه‌ای در تذکری گفت: این گزارش یک طرفه و ناقص است و نظرات نخبگان مجلس و غیر مجلسی در تدوین آن اخذ نشده است لذا خواهشمندم با توجه به نواقص موجود مجددا مورد بررسی قرار گرفته و نواقص برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه گزارش مذکور که یک سویه بوده و گروه خاصی را در کشور در اولویت قرار می دهد، عنوان کرد: در این گزارش ارائه شده که 16 پروژه انتقال آب مورد بررسی قرار گرفته اما تاکید بر روی یک مورد در فلات مرکزی بود لذا قبل از درگیری باید مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و نواقص آن برطرف شود.

 

نماینده فلاورجان در مجلس با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص های دیگری نیز در مجلس ارائه شده اما هنوز در دستور صحن علنی قرار نگرفته است، گفت: با وجود اینکه بررسی گزارش این تحقیق و تفحص باعث اختلاف در کشور می شود در دستورکار قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام لارگانی در پایان گفت:پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه در جدول گزارش بدون مجوز ذکر شده اما پروژه انتقال بن- بروجن مجوزدار آمده است این در حالی است که وضعیت دریاچه ارومیه بسیار با اهمیت بوده و یک موضوع ملی است./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار