امید‌های واهی ابتکار برای حضور زنان در کابینه-راهبرد معاصر
افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است امیر نعمتی: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی تشکیل شده است رئیس جمهور: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است سردار سلیمانی: روابط عمومی بسیج باید روابط عمومی مردم باشد دستور مخبر به وزیر صمت برای ساماندهی سامانه‌های متعدد حوزه تجارت حسینی‌پور انتصابش در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را تایید کرد معاون وزیر دفاع: اجزای مختلف پهپادهای ساخت ایران بومی هستند دستور رئیس جمهور برای رفع موانع تامین مالی بخش تولید

امید‌های واهی ابتکار برای حضور زنان در کابینه

در حالی که رئیس جمهور روز گذشته و در نیمه پایانی دولتش نامزدهای تصدی وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی را به مجلس معرفی نموده است، معصومه ابتکار نسبت به انتخاب یک زن در کابینه اظهار امیدواری کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 27
کد خبر: ۲۰۳۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ حضور فعال زنان در کابینه و تصدی امور دولتی از جمله وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در خلال تبلیغات انتخابات‌های ریاست جمهوری سال‌های ۹۲ و ۹۶ محسوب می‌شد، با این حال و با وجود گذشت شش سال از سکانداری حسن روحانی در ساختمان پاستور، این وعده نیز هم چون دیگر وعده‌های روحانی بر زمین مانده و مجالی برای تحقق نیافته است.

 

معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و از افراد نزدیک به دولت روحانی در همین باره به گفتگویی با ایلنا پرداخته و اظهار امیدواری نموده که زنان امکان حضور در کابینه را داشته باشند، با این حال او اشاره‌ای به زمان این امر نکرده، چرا که دولت دوازدهم در سراشیبی اتمام قرار گرفته و عملا امکانی چندانی برای تحقق این وعده وجود ندارد.

 

سخن از انتخاب زنان در کابینه در شرایطی از سوی ابتکار مطرح شده است که رئیس جمهور روز گذشته «محسن حاجی میرزایی» را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و علی اصغر مونسان را به عنوان گزینه وزارت میراث فرهنگی به مجلس معرفی کرد.

 

ابتکار در این گفتگو درباره دلایلی که باعث شده در حال حاضر زمینه حضور وزیر زن در دولت فراهم نشود، گفت: آقای رییس‌جمهور همه تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌اند و باز هم در این زمینه تلاش خواهند کرد. فکر می‌کنم ایشان نیز به حضور وزیر زن اعتقاد دارند، چراکه زنان را در عالی‌ترین سطح در دولت خود به همراه دارند، در حال حاضر دو معاون رییس‌جمهور زن هستند و به حضور زنان نیز اعتقاد دارند.

 

وی ادامه داد: سیاست انتصاب ۳۰ درصد از مدیران دولت از زنان به این موضوع بسیار کمک خواهد کرد، در حال حاضر تعداد زیادی زن به عنوان معاون وزیر در حال فعالیت هستند. زنان بسیار شایسته‌ای که توانستند به معاونت یک وزیر دست پیدا کنند، از آنجایی برخی از این وزارتخانه‌ها ادغام چند وزارت‌خانه است، بنابراین این زنان در حد یک وزیر فعالیت می‌کنند.

 

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابراین امیدواریم که رییس‌جمهور بتوانند موفق شوند و یک زن را به عنوان وزیر معرفی کنند و تمام تلاش خود را خواهند کرد، چراکه می‌دانم ایشان مشکلی در این باره ندارند و امیدواریم بتوانند در گزینه‌های پیش رو از خانم‌ها نیز استفاده کنند.

 

ابتکار همچنین درباره دستاوردهای ستاد ویژه‌ای که برای حمایت از زنان سرپرست خانوار با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده‌است، خاطرنشان کرد: یک برنامه اقدام و عملی را این ستاد به تصویب رساند که این برنامه با هماهنگی همه دستگاه‌ها نهایی و ابلاغ شد، این برنامه برای توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار است. این ستاد به طور مرتب جلسه تشکیل داده‌ و طرح‌های خوبی را ارائه داده است.

 

وی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها ارتقای تاب‌آوری زنان سرپرست خانوار است که در مناطق حاشیه‌ای ۱۰ استان در حال برگزاری است و خاص زنان سرپرست خانوار است. ما با قوت برنامه‌های ستاد را ادامه می‌دهیم، البته برنامه هم تصویب شده و ابلاغ شده است.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: همچنین در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار دو طرح بسیار بزرگ با همکاری وزارت کار و وزارت کشور در حال اجراست. این دو طرح ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار را مورد هدف قرار می‌دهد و به خوبی در حال اجرا است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده