بشار اسد وارد چین شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بشار اسد وارد چین شد

رئیس‌جمهور سوریه، صبح امروز، طی سفری رسمی به دعوت همتای چینی خود وارد پکن شد. این نخستین سفر اسد به چین از دو دهه پیش تاکنون است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 21
کد خبر: ۲۰۵۰۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه صبح امروز (پنجشنبه، ۲۱ سپتامبر/ ۳۰ شهریور) طی سفری رسمی در پاسخ به دعوت «شی جین پینگ» همتای چینی وارد پکن شد. این نخستین سفر اسد به چین از دو دهه پیش تاکنون است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با انتشار این خبر نوشت که در این سفر «اسماء» همسر اسد و یک هیأت بلندپایه، رئیس‌جمهور سوریه را همراهی می‌کند.

 

پیشتر روزنامه الاخبار لبنان گزارش داده بود که این سفر رئیس‌جمهور سوریه یک نقطه عطف راهبردی در مسیر روابط دمشق و پکن، و همچنین یک نشان قوی دیگر از نقش چین در منطقه غرب آسیا خواهد بود. جایگاهی که پس از ایفای نقش پکن در دستیابی به مصالحه عربستان و ایران در بهار امسال آغاز شد و مسیر این نقش‌آفرینی با برگزاری سه نشست برای رئیس‌جمهور چین در عربستان سعودی طی ماه دسامبر ۲۰۲۲ تداوم پیدا کرد.

 

بر اساس این گزارش، نشانه جدیدی از تغییر در سیاست خارجی چین در قبال دولت سوریه، بعد از سفر «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در ژوئیه ۲۰۲۱ به دمشق و دیدار وی با بشار اسد دیده شد. مقامات پکن در چارچوب این سفر خود به منطقه، پیامی قوی از روند کنارگذاشتن تدریجی ملاحظات غرب در خصوص روابط رسمی با دولت دمشق مخابره و اعلام کردند که چین وارد مرحله سیاسی جدیدی با دمشق شده است.

 

شبکه سعودی «العربیه» امروز، با انتشار خبر سفر امروز اسد به پکن، نوشت: چین سومین کشور غیرعربی است که اسد از سال ۲۰۱۱ تاکنون به آن سفر کرده است. وی پیش از آن به ایران و روسیه سفر کرده بود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده