حمله به رژیم صهیونیستی چه ابعاد جدیدی دارد؟-راهبرد معاصر
افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است امیر نعمتی: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی تشکیل شده است رئیس جمهور: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است سردار سلیمانی: روابط عمومی بسیج باید روابط عمومی مردم باشد دستور مخبر به وزیر صمت برای ساماندهی سامانه‌های متعدد حوزه تجارت حسینی‌پور انتصابش در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را تایید کرد معاون وزیر دفاع: اجزای مختلف پهپادهای ساخت ایران بومی هستند دستور رئیس جمهور برای رفع موانع تامین مالی بخش تولید

حمله به رژیم صهیونیستی چه ابعاد جدیدی دارد؟

نیروهای مقاومت در اقدامی بی‌سابقه به حداقل ۷ شهرک صهیونیست‌نشین نفوذ کردند. این اقدام هم نشان می دهد نیروهای مقاومت علاوه بر تجهیز تسلیحاتی توانسته اند نیروی انسانی مناسبی هم برای تقابل میدانی آموزش دهند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 08
کد خبر: ۲۰۷۵۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، تحولات دیروز و امروز سرزمین های اشغالی از جهاتی قابل تامل است:

اول: غافلگیر کننده بودن حمله: خورشید در سرزمین های اشغالی فلسطین وقتی طلوع کرد هیچ کس از آماده باش گسترده و اولین عملیات تهاجی جبهه مقاومت مطلع نبود. سردرگمی نظامیان صهیونیست از همان ابتدا مشخص بود و این رژیم هیچ برنامه ای برای دفاع از خود نداشت. این مسئله یک معنای جدی دارد: ضعف اطلاعاتی ارتش رژیم غاصب به حدی است که چنین تجهیز گسترده ای را نتوانسته است پیش بینی کند.

دوم: تجهیز بی سابقه نیروهای مقاومت: حماس و سایر نیروهای مقاومت در تاریخ مبارزاتی خود با رژیم صهیونیستی هیچ زمانی به اندازه دو روز گذشته نتوانسته اند مجهز به سلاح های مختلف باشند. فرمانده گردان های قسام شاخه نظامی حماس با انتشار پیامی اعلام کرد که در بیست دقیقه نخست «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی را بیش از 5000 موشک هدف قرار دادیم. این در حالی است که حملات مقاومت همچنان ادامه دارد. معنای این اقدام شفاف است: لجستیک محور مقاومت هم کامل بوده و هم به دور از چشم اطلاعاتی رژیم به نحوی که نیروهای مقاومت نگرانی از پایان تسلیحاتشان ندارند که در این سطح اقدام به خرج مهمات خود میکنند.

سوم: ورود به مناطق تحت تسلط رژیم: نیروهای مقاومت در اقدامی بی‌سابقه به حداقل ۷ شهرک صهیونیست‌نشین نفوذ کردند. این اقدام هم نشان میدهد نیروهای مقاومت علاوه بر تجهیز تسلیحاتی توانسته اند نیروی انسانی مناسبی هم برای تقابل میدانی آموزش دهند.

چهارم: ژست گنبد آهنین فروریخت: یکی از ژست های همیشگی اسرائیل برخورداری از سامانه گنبد آهنین بوده است. این شاید مهمترین برند نظامی اسرائیل بود. اخیرا خبرهایی از فعال شدن این سامانه در نزدیکی نوار غزه هم مخابره شد. اما تصاویر اصابت موشک ها و راکت ها این هیمنه را فروریخت.

پنجم: اختلال در تشکیل ارتش رژیم صهیونیستی: یکی دیگر از ژست های رژیم صهیونیستی این بود که ارتش این رژیم از طریق فراخوان ساکنان مناطق اشغالی تکمیل می شود و به سرعت میتوانند آرایش نظامی بگیرند. تاکنون که نزدیک به 48 ساعت از حملات سنگین مقاومت میگذرد هنوز ارتش این رژیم نتوانسته است سازماندهی مناسبی به نیروهای خود بدهد و همچنان تلفات سنگینی میدهد.

ششم: حجم سنگین تلفات و اسیر: برخی منابع عربی به نقل از وزارت بهداشت رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نوشتند که در عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۳۵۰ صهیونیست توسط رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیده‌اند. وبگاه «الوقائع» اسامی شماری از افسران عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی را که در حملات محور مقاومت کشته شده اند را منتشر کرده است.

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی بامداد یکشنبه هم گزارش دادند که حدود یکصد صهیونیست از جمله نظامی و شهرک‌نشین، هم‌اکنون در نوار غزه اسیر هستند. «آوی مائر» سردبیر روزنامه «جروزالم پست» بامداد یکشنبه در مطلبی با اشاره به تلفات صهیونیست‌ها در عملیات‌های نیروهای مقاومت نوشت: «شمار تلفات اسرائیل در حمله امروز حماس به ۳۰۰ کشته و ۱۵۹۰ زخمی افزایش یافته است». در تاریخ شکل گیری رژیم غاصب فلسطین برای اولین بار نیروهای مقاومت حجم بالایی اسیر و تلفات را به آنها تحمیل کردند.

هفتم: شوک سنگین به دولت های حامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی: اولین واکنش مربوط به عربستان سعودی بود. وزارت خارجه عربستان در واکنش به عملیات مقاومت بیانیه ای صادر کرد و خواستار «توقف فوری تنش»، «محافظت از غیرنظامیان» و «خویشتن‌داری» در فلسطین اشغالی شد. وزارت خارجه عربستان در عین حال اعلام کرد که این کشور بارها درباره خطر انفجار اوضاع فلسطین به دنبال تداوم اشغالگری، محرومیت مردم فلسطین از حقوق مشروع و تکرار اقدامات تحریک‌آمیز و سیستماتیک علیه مقدسات مسلمانان هشدار داده است. وزارت خارجه بحرین هم در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات فلسطین، طرفین فلسطینی و صهیونیستی را به خویشتنداری فراخواند. وزیر خارجه مصر هم با وزیر خارجه روسیه تلفنی درباره توقف درگیری ها گفت و گو کرد.

احدیان دستیار سیاسی رئیس مجلس در این باره به خبرنگار فارس گفت: مواضعی که کشورهایی مثل عربستان یا ترکیه گرفتند، مواضعی به اسم خویشتن‌داری بوده است که این نشان می‌دهد روند عادی سازی دچار چالش جدی شده است و در ادامه هم این کشورها را دچار چالش جدی خواهد کرد؛ چراکه مردم کشورهای اسلامی که موافق فرایند عادی‌سازی و امثالهم نیستند.

هشتم: جرقه اقدامات خودجوش علیه رژیم صهیونیستی هم خورده است: اخبار متعددی به گوش میرسد که مخالفان رژیم غاصب صهیونیستی به طور خودجوش فعال شده اند و در موقعیت مناسب ضربه جدی به نظامیان این رژیم وارد میکنند. الجزیره گزارش داد تعدادی از گردشگران اسرائیلی توسط یک مامور پلیس مصر کشته شدند. برخی رسانه های مصری گزارش کردند نگهبان مصری که مسئول امنیت اسرائیلی ها در اتوبوس بود، همان فرد تیرانداز است. خشم جهانی علیه اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در حال جوشش است و این به تبع عملیات طوفان الاقصی است.

این در حالی است که شبکه الجزیره از لغو حدود ۳۰۰ پرواز فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو در پی اوضاع بحرانی و متشنج رژیم صهیونیستی خبر میدهد.

دهم: واکنش ملت های مسلمان به حملات مقاومت: در بسیاری از کشورهای مسلمان، مردم با برپایی جشن های بزرگ خوشحالی خود را از پیروزی های جبهه مقاومت نشان دادند. تاثیرات حمایت مردمی از جبهه مقاومت لایه های مختلف دارد: در سطح ملی هر دولتی اگر بخواهد سیاست عادی سازی روابط را در پیش بگیرد متوجه خواهد بود که با مردم خود دچار چالش خواهد بود. در سطح فراملی هم این اتفاق سیاست انزوای رژیم را جلو میبرد.

یازدهم: روایت های رسانه ای از اسطوره سازی نظامی رژیم صهیونیستی فرو ریخت: سانسور ابزار جدی رژیم صهیونیستی برای مواجهه با تمام بحران های داخل خاک های اشغالی بود. این رژیم طی سالهای گذشته بخصوص طی ماه های گذشته با بحران های جدی چه در حوزه ساکنان خود و چه در مواجهه با اقدامات ضدامنیتی مانند هک سیستم ریلی و برقی و تاسیساتی خود مواجه بود اما روند رسانه ای به نحوی بود که کمتر تصویری از سرزمین های اشغالی مخابره می شد. عملیات مقاومت این انحصار رسانه ای را شکست و تصاویر حقارت آمیزی از درون خاک های اشغالی مخابره شد.

این رژیم مدعی بود یکی از ارتش های برتر جهان را در اختیار دارد اما همین ارتش برتر جهان نتوانست در برابر چند گروه مبارز مقابله کند و خسارت های سنگینی دریافت کرد. تصاویر این شکست با سرعت در حال منتشر شدن است و روایت سازی های دروغ سالیان گذشته به طور جدی لطمه خورد.

رهبر معظم انقلاب سال ۹۴ فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهید دید، حدود ۸ سال بعد یعنی اوایل سال جاری هم در دیدار مسئولان نظام در باره پایان رژیم صهیونیستی تاکید کردند: ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند.

با اولین عملیات تهاجی جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی و اتفاقاتی که روز گذشته در سرزمین های اشغالی رخ داد، به نظر می رسد پایان عمر صهیونیست‌ها نزدیک تر از ۲۵ سالی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده