چرا شکست صهیونیست‌ها برابر مقاومت غیرقابل‌ترمیم است؟-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» پاسخ داد:

چرا شکست صهیونیست‌ها برابر مقاومت غیرقابل‌ترمیم است؟

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عملیات «طوفان الاقصی» زمینه‌ساز راه افتادن موجی علیه صهیونیزم بین‌الملل شده است، گفت: عملیات مقاومت نقطه بسیار کلیدی و مهمی در حرکت به سمت دستیابی به پیروزی چشمگیری است که امت جهان اسلام با محو کامل رژیم صهیونیستی در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد آن خواهند بود.
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 10
کد خبر: ۲۰۷۵۲۲

شکست غیرقابل‌ترمیم صهیونیست‌ها با «طوفان الاقصی»

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛  گروه های مقاومت در غزه عملیاتی با عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند که تاکنون بیش از 500 شهرک نشین صهیونیست و نظامی این رژیم کشته و زخمی شده اند. این نشان می دهد عملیات گروه های مقاومت گستردگی زیادی داشته است و این دستاورد مهمی است. 

امام خامنه ای، فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح به عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی پرداختند و فرمودند: در قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی از لحاظ نظامی و اطلاعاتی شکست غیر قابل ترمیم خورد. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. می گویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.


ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی درباره عملیات «طوفان الاقصی» به «راهبرد معاصر» گفت: این عملیات ازجمله عملیات های بی نظیر تاریخ مقاومت به شمار می رود، زیرا علاوه بر به تصویر کشیدن ضعف همه جانبه رژیم صهیونیستی، به انسجام منحصر به فردی میان کشورهای منطقه و جهان اسلام منجر شد و نشان داد امروز نقطه ذره ای به نام رژیم صهیونیستی نمی تواند در برابر جهان اسلام گردنکشی کند. آمریکا نیز باید بداند به خاطر این رژیم نمی تواند با کل جهان اسلام درگیر شود.


وی افزود: مقاومت نشان داد آنچه آمریکا در عادی سازی روابط رژیم غاصب با کشورهای اسلامی منطقه با عنوان «توافق ابراهیم» دنبال می کرد، کاملاً سست شده و در ورطه نابودی حتمی قرار گرفته است؛ به همین دلیل شاهدیم عربستان سعودی قبل از شرط بندی روی اسب بازنده از این عرصه خارج می شود. سعودی ها خوب می دانند سکوت در برابر این موضوع و دفاع نکردن از فلسطین در جهان اسلام به زیانشان تمام می شود.

 

مقاومت نشان داد آنچه آمریکا در عادی سازی روابط رژیم غاصب با کشورهای اسلامی منطقه با عنوان «توافق ابراهیم» دنبال می کرد، کاملاً سست شده و در ورطه نابودی حتمی قرار گرفته است


ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: سران عربستان می دانند وقتی نمی توانند در برابر حمایت از مردم مظلوم فلسطین سکوت کنند، حتماً با واکنش های بسیار صریح و غیر قابل پیش بینی امت اسلامی در صورت گام گذاشتن در مسیر تعامل مستقیم با رژیم صهیونیستی مواجه می شوند؛ به همین دلیل متوجه این واقعیت مهم شده اند، پروژه عادی سازی ارتباط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی که با هدایت آمریکا کلید زده شد، به صورت حتمی شکست خورده است.


ظهره وند گفت: امروز کشورهایی که برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها عجله کردند و زمینه ساز تشکیل دفتر و رفت و آمد سران صهیونیستی در سرزمینشان شدند، نگران تکرار وقایعی از جنس «طوفان الاقصی» در سرزمین های خود به دست امت مسلمان و محور مقاومت هستند. سران کشورهایی مانند امارت و جمهوری آذربایجان می دانند در دراز کردن دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی جز گام گذاشتن در گردابی سهمگین و باتلاقی که راه فراری در آن وجود ندارد، دستاوردی کسب نکرده اند.


وی تصریح کرد: محور مقاومت در عملیات «طوفان الاقصی» نشان داد منطقه با رمز حمایت از فلسطین و بیرون راندن بیگانگان باید به وحدت و انسجام مورد نظر اسلام و قرآن بازگردد، به همین دلیل شاهدیم حتی مردم در کشورهایی مانند ترکیه که با رژیم صهیونیستی در حد معمول ارتباط دارند، با برگزاری جشن و پایکوبی در راستای حمایت از محور مقاومت نشان دادند فلسطین مهم ترین موضوع امروز جهان اسلام است.


کارشناس مسائل سیاسی گفت: خوشبختانه عملیات «طوفان الاقصی» زمینه ساز راه افتادن موجی علیه صهیونیزم بین الملل شده است. اگر از این زاویه به موضوع نگاه شود، این برآورد قطعی است که در ادامه، معادلات منطقه ای و بین المللی به نفع محور مقاومت و امت اسلام تغییر کند.


ظهره وند افزود: با اینکه رژیم صهیونیستی دارای تسلیحات و تجهیزات نظامی است، اما اروپا و آمریکا قادر به پیاده کردن سرباز برای حمایت از این رژیم در اراضی اشغالی نیستند. صهیونیست ها نیز در عرصه زمینی به هیچ وجه توانمند نشان نداده اند.

 

با اینکه رژیم صهیونیستی دارای تسلیحات و تجهیزات نظامی است، اما اروپا و آمریکا قادر به پیاده کردن سرباز برای حمایت از این رژیم در اراضی اشغالی نیستند


کارشناس مسائل سیاسی گفت: بررسی روند عملیات های نظامی در اراضی اشغالی نشان می دهد، صهیونیست ها به غیر از تکرار چندین عملیات هوایی روی زمین نتوانسته اند و نمی توانند کاری از پیش ببرند. آنچه در جبهه نبرد به ویژه در یک دهه گذشته رخ داده به نفع جبهه مقاومت و جنبش فلسطین بوده است، زیرا در بالاترین سطوح آمادگی بوده اند به همین دلیل قابل پیش بینی است گام بعدی و بالاتر از آنچه این روزها در اراضی اشغالی رقم خورد، حذف صهیونیست ها و محو آنها از فلسطین باشد که تا سال 2025 میلادی و حتی زودتر از این موعد به نتیجه خواهد رسید.


ظهره وند گفت: درخواست رژیم صهیونیستی از مصر یا سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی برای پایان دادن به حملات محور مقاومت نشان می دهد عملیات «طوفان الاقصی» نقطه بسیار کلیدی ومهمی در حرکت به سمت دستیابی به پیروزی چشمگیری است که امت جهان اسلام با محو کامل رژیم صهیونیستی در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد آن خواهند بود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده