حمله به خانه‌ی مسلمانان در کشمیر-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله به خانه‌ی مسلمانان در کشمیر

شماری از رسانه‌ها از تشدید وضعیت انسانی در کشمیر سخن به میان آورده اند. بر اساس گزارش‌های یاد شده، بر میزان حمله به منازل مسکونی مسلمانان و شکنجه و برخورد خشن با آنان در کشمیر به شکل روزافزونی افزایش مشاهده می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 31
کد خبر: ۲۰۸۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ در کشمیر تحت کنترل هند حدود ۲۵ روز است که محدودیت های بی سابقه ای وضع شده‌است. از زمانی که دولت هند به طور یکجانبه وضعیت نیمه خودمختار این منطقه را پس گرفت مقام‌ها بیش از سه هزار نفر را بازداشت کرده‌اند. از جمله چندین چهره سیاسی سرشناس، وکیل و روزنامه نگار. اینترنت تقریبا قطع است و به خبرنگاران غیر هندی اجازه ورود به کشمیر داده نمی‌شود.

 

شماری از رسانه‌های محدود، از چندین حمله شبانه به خانه های مردم مطلع شده و همچنین اتهام‌هایی در مورد کتک زدن و شکنجه افراد.

 

فشار به مسلمانان محدود به جامو و کشمیر نمانده و به سایر ایالات‌ هند نیز رسوخ پیدا کرده است. دولت هند پس از مدت‌ها از شروع روندی برای بررسی تابعیت قانونی ساکنان ایالت آسام در شمال شرق این کشور، تابعیت حدود دو میلیون نفر را که اغلب مسلمان هستند، لغو کرده است.

 

براساس گزارش رویترز، منتقدان این طرح می‌گویند که هدف دولت هند [فشار بر] اقلیت مسلمانان این کشور است.

 

مجموعه این اقدامات باعث شده است تا برخی ناظران و تحلیلگران هند را به سازماندهی رویکردهای سیستماتیک برای فشار علیه اقلیت مسلمان این کشور متهم کنند.

 

بر اساس این گزارش، احساسات علیه مهاجرت‌های غیرقانونی در ایالت آسام، یکی از فقیرترین ایالت‌های هند، از سال‌ها پیش تشدید شده است. هندی‌ها مدعی هستند که بسیاری از ساکنان ایالت آسام خارجی هستند و از کشورهای همسایه نظیر بنگلادش به آنجا مهاجرت کرده تا شغل‌ها و زمین‌های آنها را تصاحب کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار