رهبر شیعیان نیجریه: ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رهبر شیعیان نیجریه: ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است

رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۴۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ شیخ ابراهیم زکزاکی در آیین دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه تهران که با حضور شخصیت‌های سیاسی و علمی در تالار علامه امینی برگزار شد، ضمن اشاره به سوابق ۵۰ سال علمی و مبارزاتی خود در گذشته تاکید کرد: به شناخته شدن و شهرت علاقه‌ای نداشتم. در واقع سال ۱۹۷۶ بود که با ورود به دانشکده علوم اجتماعی بزرگترین دانشگاه کشورم با ۲۵ هزار دانشجو در نیجریه نظرم تغییر کرد، علاقه‌مند شدم به عنوان یک مدرس دانشگاه به کارم ادامه دهم و سال ۱۹۷۹ هنگامی که امام‌خمینی (ره) از پاریس به ایران بازگشتند مجددا تغییر مسیر دادم.

رهبر شیعیان نیجریه خاطرنشان کرد: در آن زمان دسترسی‌ها به منابع موثق خبری با محدودیت مواجه بود و به چند مجله محدود می‌شد، اما با این حال تصاویر انقلاب را مشاهده می‌کردیم و در سال آخر تحصیل تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتم، حتی کمونیست‌ها هم تحت تاثیر انقلاب ایران قرار گرفته بودند. بر این اساس این افتخار را داشتم که در سال ۱۹۸۰ در اولین سالگرد انقلاب اسلامی به ایران سفر کنم و هنگامی که به کشورم بازگشتم اشتیاق دانشجویان و مردم نیجریه که تحت تاثیر افکار امام خمینی (ره) بودند برای شنیدن وضعیت ایران بسیار زیاد بود.

شیخ زکزاکی با بیان این که یک سال بعد به دلیل فعالیت‌های مبارزاتی توسط دولت مستقر بازداشت و پس از ۶ ماه آزاد شدم و مجددا برای مقطع طولانی زندانی شدم، گفت: امام خمینی (ره) در واقع تحت تاثیر افکار آموزه‌های اهل بیت (ع) بودند و ایشان علاوه براین بر کلیت اسلام مسلط بودند و بسیاری فرصت یافتند این حقیقت را با چشمان خود مشاهده کنند.

رهبر شیعیان نیجریه در پایان با تاکید بر اینکه ایران در حال حاضر به عنوان قدرت و یک الگوی جهانی مطرح است، افزود: اکنون آمریکا و جمهوری اسلامی دو ابر قدرت دنیا هستند، در واقع ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است از این رو جمهوری اسلامی تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده