مرگ ۶۰ زندانی بی‌پناه در بمباران هوایی سعودی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مرگ ۶۰ زندانی بی‌پناه در بمباران هوایی سعودی

جنگنده‌های ائتلاف به رهبری سعودی در بمباران یک زندان، دست کم موجب مرگ ۶۰ تن شدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 01
کد خبر: ۲۰۹۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سکوت جامعه جهانی و حمایت صریح دولت دونالد از تجاوز چهار ساله رژیم سعودی بر علیه ملت مظاوم یمن موجب شده تا روزانه شاهد اخبار ناگواری از وقوع رخدادهای دهشتناک در این کشور فقیر باشیم.

 

در آخرین جنایت صورت پذیرفته، جنگنده‌های رژیم سعودی، زندانی را در شهر ذمار که پیشتر توسط صلیب سرخ جهانی مورد بازدید قرار گرفته و ثبت شده بود را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و دست کم شصت تن را به کام مرگ کشاندند.

 

ائتلاف تحت رهبری عربستان حمله هوایی به مواضع نظامی انصارالله را تائید کرده است. به گفته این ائتلاف در حمله هوایی به مواضع حوثی‌ها انبار پهپادها و موشک های این گروه تخریب شده است.

 

این درحالی است که سخنگوی وزارت بهداشت انصارالله به تلویزیون المسیره متعلق به این گروه گفت تاکنون ۶۰ جسد از زیر آوار زندان ذمار خارج شده است. به گفته وی احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

 

شاهدان عینی در ذمار از شش حمله هوایی به ساختمان زندان این شهر سخن گفته اند. تاکنون هیچ منبع مستقلی آمار کشته شدگان حمله به زندان ذمار را تائید نکرده است.

 

صلیب سرخ جهانی ضمن ابراز نگرانی نسبت به این حمله اقدام به اعزام نیروهای امدادی و همچنین ارسال صدها کیسه حمل جنازه به این منطقه کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که "این بازداشتگاه مورد شناسایی صلیب سرخ قرارگرفته بود و نمایندگان آن چندین باراز این مکان بازدید کردند."

 

گروه های مدافع حقوق بشر تاکنون به دفعات از ائتلاف تحت رهبری عربستان به دلیل کشتار غیرنظامیان در جریان حملاتش به مواضع انصارالله انتقاد کرده اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده