تداوم آموزش شبه نظامیان مستقر در شرق سوریه توسط نظامیان آمریکایی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تداوم آموزش شبه نظامیان مستقر در شرق سوریه توسط نظامیان آمریکایی

منابع مطلع از آموزش 700 شبه نظامی یک گروه تحت حمایت ارتش آمریکا در شرق سوریه در هفته‌های گذشته خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 03
کد خبر: ۲۱۲۸۵

به گزارش راهبرد معاصر ، منابع مطلع از تکمیل آموزش 700 شبه نظامی جدید گروه «یگان‌های مدافع خلق»، از شاخه‌های «پ‌ک‌ک‌» (حزب کارگران کردستان ترکیه) از سوی نظامیان آمریکا و نیروهای پ‌ک‌ک خبر دادند.

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این آموزش نظامی هفته‌های گذشته در مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی در شرق سوریه صورت گرفت. منابع مطلع گفتند که نیروهای یگان‌های مدافع خلق همزمان با آغاز مذاکرات ترکیه با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، اردوگاه‌های آموزشی خود را از مناطق مرزی به سمت جنوب انتقال دادند.

 

این منابع افزودند که 700 شبه نظامی در اردوگاه‌هایی در شهرهای «رقه»، «الثوره» و «شداده» در جنوب «حسکه» آموزش دیدند. بنابر اظهارات این منابع، نظامیان آمریکایی تروریست‌ها را در زمینه استفاده از سلاح‌های مختلف آموزش دادند.

 

به گزارش آناتولی، حدود 2000 نظامی آمریکایی در 18 پایگاه نظامی و نقطه در سوریه مستقرند و آمریکا از سال 2015 به بهانه نبرد با داعش، از گروه یگان‌های مدافع خلق پشتیبانی نظامی می‌کند.

 

پیشتر نیز مقام‌های ارشد ترکیه به روابط بین نظامیان آمریکا و گروه‌های پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق اشاره کرده بودند.

 

ترکیه در 30 سال گذشته پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی برشمرده و آن‌را مسئول کشته شدن حدود 40 هزار نفر از اهالی این کشور از جمله زنان و کودکان ذکر کرده است. بعد از نقض توافق آتش بس، درگیری‌های زیادی بین نیروهای ارتش ترکیه و این دو گروه رخ داده است. آنکارا یگان‌های مدافعین خلق را نیز بسان پ‌ک‌ک بر می‌شمارد.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار