احمد وحیدی: انتخاباتی شدن فضای نقد به مشارکت آسیب می‌زند-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم

احمد وحیدی: انتخاباتی شدن فضای نقد به مشارکت آسیب می‌زند

وزیر کشور گفت: در این دوره انتظار می‌رود به‌رغم اینکه نمایندگان مجلس حق نظارت و سوال از مدیران اجرایی را دارند و انتقاد سازنده موجب رشد و بالندگی خواهد شد، اما مراقب باشند فضای انتقادی به فضای انتخاباتی وصل نشود که این کار ممکن است به مشارکت آسیب بزند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد وحیدی در جلسه شورای معاونین وزارت کشور که صبح یکشنبه برگزار شد، تاکید کرد : وزارت کشور و ستاد انتخابات، به عنوان مجری انتخابات از همه امکانات استفاده خواهند کرد تا بر اساس ۴ مولفه «سلامت، امنیت، شفافیت و رقابت» انتخابات اسفند به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وزیر کشور افزود: در دورهای گذشته گاها مشاهده می‌شد که برخی نمایندگان سابق در دوره‌های نزدیک به انتخابات مسیر انتقاد از مدیران اجرایی را در پیش می‌گرفتند که این موجب کاهش مشارکت می‌شد.

وحیدی با اشاره به شرایط موجود گفت: در این دوره انتظار می‌رود به‌رغم اینکه نمایندگان مجلس حق نظارت و سوال از مدیران اجرایی را دارند و انتقاد سازنده موجب رشد و بالندگی خواهد شد، اما مراقب باشند فضای انتقادی به فضای انتخاباتی وصل نشود که این کار ممکن است به مشارکت آسیب بزند.

وی از همه گروه‌ها، جریان‌های سیاسی و شخصیتهای تاثیرگذار خواست از امکانات و ظرفیت‌های خود برای تقویت مشارکت استفاده کنند.

وزیر کشور انتخابات در نظام مردم سالاری دینی را مظهر دموکراسی واقعی دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه ارکان نظام به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم در محضر انتخاب مردم قرار دارد و آنان تعیین کننده واقعی سرنوشت خود هستند.

وی افزود: ستاد انتخابات کشور از سال گذشته مشغول برنامه‌ریزی است تا بر اساس قانون جدید، انتخابات را به بهترین شکل ممکن و براساس مر قانون برگزار کند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می شود./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده