پیام تسلیت وزیر امور خارجه در پی درگذشت امیر کویت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پیام تسلیت وزیر امور خارجه در پی درگذشت امیر کویت

وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی درگذشت امیر کویت را به ملت و دولت این کشور تسلیت گفت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 16
کد خبر: ۲۱۸۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی درگذشت شیخ نواف احمد جابر الصباح امیر دولت کویت، حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی این ضایعه را به ملت و دولت کویت تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن آرزوی غفران الهی برای آن مرحوم، توفیق، عزت و امنیت را برای دولت و ملت کویت از درگاه الهی مسالت کرد.

دیوان امیری کویت امروز - ۲۵ آذرماه - از درگذشت «شیخ نواف الاحمد الصباح» امیر این کشور در سن ۸۶ سالگی خبر داد و تلویزیون رسمی این کشور نیز با قطع برنامه‌های عادی خود، اقدام به پخش قرآن کریم کرد.

شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت ۸ آذرماه به‌دلیل بروز مشکلات ناگهانی جسمانی در بیمارستان بستری و «محمد العبد الله المبارک الصباح» وزیر امور دیوان امیری این کشور همان موقع گفته بود که امیر این کشور برای درمان اضطراری و انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و وضعیت سلامتی وی مساعد است.
با این وجود وی دیروز (دیروز) جمعه گفته بود که وضعیت شیخ نواف پایدار است.

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح متولد ۲۵ ژوئن ۱۹۳۷ (۴ تیرماه ۱۳۱۶)، شانزدهمین امیر کویت بود که در ۲۹ سبتامبر ۲۰۲۰ (۸ مهر۱۳۹۹) به مقام امیری رسیده بود.
وی عهده‌داری مسئولیت‌های وزارت کشور، وزارت دفاع، وزارت کار و امور اجتماعی، استانداری برخی استان‌های کویت، نائب رئیس گارد ملی کویت، معاون نخست وزیر و پست ولیعهدی کویت را در کارنامه خود داشت.

نواف الاحمد الجابر الصباح ۷ فوریه ۲۰۰۶ (۱۸ بهمن ۱۳۸۴) در زمان امیری برادرش صباح الاحمد الجابر الصباح به مقام ولیعهدی رسیده بود.

براساس قانون اساسی کویت، شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد این کشور به عنوان امیر جدید این کشور انتخاب و با وی بیعت خواهد شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده