کمبود بودجه پنتاگون پس از حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کمبود بودجه پنتاگون پس از حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی

تحلیلگران فاش کردند بودجه وزارت دفاع آمریکا به دلیل هزینه بالای حمایت این کشور از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به شدت آسیب دیده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 23
کد خبر: ۲۱۹۶۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، تحلیلگران آمریکایی فاش کردند جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه باعث شده آمریکا هزینه‌های برنامه ریزی نشده‌ای را در غرب آسیا داشته باشد. در همین راستا مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش است استراتژی را در پیش بگیرد که بتواند با تحولات اخیر غرب آسیا مقابله کند.

 

وزارت دفاع آمریکا در حال تلاش برای به دست آوردن بودجه اضافی به منظور آموزش نیرو و جبران کمبود ناشی از حمایت گسترده این کشور از رژیم صهیونیستی است.

 

پیش از این فرماندهان پنتاگون دستور اعزام نیرو، هواپیما و دو ناو هواپیمابر را به غرب آسیا صادر کرده اند ناو دوایت آیزنهاور که اکنون در خلیج عدن است و ناو جرالد آر. فورد که در شرق مدیترانه در حال حرکت است که هزینه زیادی را در بر داشته است، چراکه هزینه‌های اعزام آنان در بودجه پنتاگون تعریف نشده بود.

 

وزارت دفاع هنوز آمریکا برآوردی از کل هزینه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که ارزش آن بسیار بالا باشد و تنها چند مکان وجود دارد که مقامات دفاعی می‌توانند این پول را از آن‌ها دریافت کنند.

 

به گزارش هیل، روزنامه نزدیک به کنگره آمریکا، مکنزی ایگلن، مشاور سابق دفاعی کنگره که اکنون در موسسه امریکن انترپرایز کار می‌کند، در این خصوص گفت: مطمئن هستم که در حال حاضر اوضاع در دفترکنترل محاسبات مالی بسیار آشفته است.

 

تحلیلگران می‌گویند که برای ادامه حمایت از جنگ اسرائیل در غزه و مقابله با تهدیدات مورد انتظار در منطقه، پول‌هایی از بودجه برخی از بخش‌های وزارت دفاع ناپدید شده اند. با این وجود پنتاگون اعلام کرد به حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد. با این وجود برنی سندرز، سناتور آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن نباید ۱۰ میلیارد دلار دیگر به دولت راست افراطی بنیامین نتانیاهو برای ادامه جنگ خود علیه مردم فلسطین بدهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده