بندر ایلات رژیم صهیونیستی خالی از کشتی شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بندر ایلات رژیم صهیونیستی خالی از کشتی شد

یک رسانه مصری شنبه شب گزارش داد که به دنبال حملات پهپادی و موشکی ارتش ملی یمن، بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی از کشتی خالی شده است.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 31
کد خبر: ۲۲۱۱۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه مصری «القاهره الاخباریه» گزارش داد که این برای نخستین بار است که به دنبال ضربات و تهدیدات انصارالله یمن، بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خالی از کشتی شده است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش ملی یمن سه‌شنبه شب (۵ دی ماه) اعلام کرد که عملیات نیرو‌های غیور این کشور علیه برخی کشتی‌های تجاری به مقصد رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد.

سریع گفت: پس از سه بار اخطار، کشتی تجاری «ام اس سی یونایتد» را با موشک هدف قرار گرفته است.

وی افزود که نیرو‌های مسلح یمن، منطقه «ام الرشراش» (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی و چند منطقه دیگر را نیز هدف پهپادی قرار داده‌اند.

سریع هدف از این مجموع عملیات را حمایت از ملت فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: عملیات ما علیه کشتی‌ها اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بندر‌های فلسطین اشغالی تا زمان رفع محدودیت انتقال دارو و غذا به نوار غزه ادامه خواهد داشت.

به دنبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع حماس در غزه، یمن کشتی‌هایی را که در دریای سرخ برای اسرائیل فعالیت می‌کنند، به نشانه اعتراض به بمباران و تجاوزگری مخرب این رژیم، مورد حمله قرار داده است.

پیش از این چهار شرکت بزرگ حمل و نقل از جمله MSC که بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان است، به تازگی اعلام کردند به دنبال حملات یمن به کشتی‌ها، از عبور از کانال سوئز اجتناب خواهند کرد.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

نیرو‌های ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار