دستگیری گردانندگان ۳۵ تارنمای توهین‌آمیز به شهدای حادثه تروریستی کرمان-راهبرد معاصر

دستگیری گردانندگان ۳۵ تارنمای توهین‌آمیز به شهدای حادثه تروریستی کرمان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری دائرکنندگان ۳۵ تارنمای توهین‌آمیز به ساحت شهدای حمله تروریستی کرمان در این استان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 07
کد خبر: ۲۲۲۲۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز یکشنبه افزود: پس از اقدام تروریستی ۱۳ دی در کرمان، عده‌ای از افراد مُعاند و مُغرض با سوءاستفاده از این موضوع و انتشار شایعات، اخبار کذب و محتوا‌های توهین‌آمیز در صفحات اینستاگرام باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحتی شهروندان و خانواده‌های شهدا شدند.
وی اظهار داشت: بر همین اساس طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و انتشار محتوا‌های توهین‌آمیز در صفحات مجازی در باره واقعه کرمان در دستور کار پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.
سرهنگ مرتضوی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس ۳۵ تارنما که اخبار کذب و محتوا‌های توهین‌آمیز به ساحت مُقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان در آن‌ها بازنشر شده بود، شناسایی و مسدود شد و دائرکنندگان آن‌ها نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.
وی با بیان‌اینکه شهروندان باید اخبار خود را از منابع مُعتبر و رسمی دریافت کنند، هشدار داد: برابر قانون مُجازات اسلامی هرگونه جعل خبر، تولید و انتشار شایعات که موجب تشویش اذهان عمومی و اضطراب در جامعه شود، جُرم تلقی می‌شود و پلیس هم بر حسب ماموریت ذاتی خود با شایعه‌سازان برخورد قانونی می‌کند.
ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر روز چهارشنبه ۱۳ دی در یک عملیات تروریستی در گُلزار شهدای کرمان و مسیر زائران مرقد سردار سلیمانی، ۲ انفجار رُخ داد که بر اثر آن ۹۱ نفر از هموطنان شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده