رئیس هیات اجرایی امنا: اختلاف ما با شانا بر سر روش تعیین نامزدها است-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم

رئیس هیات اجرایی امنا: اختلاف ما با شانا بر سر روش تعیین نامزدها است

رئیس هیات اجرایی امنا گفت: اختلاف ما با شانا در روش تعیین نامزد انتخاباتی است زیرا آنها شخص محور هستند و ما شاخص محور هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 21
کد خبر: ۲۲۹۵۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا میرشمسی افزود: اختلاف ما با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب باعث شد تا امنا را تشکیل دهیم.

رئیس هیات اجرایی امنا اظهار داشت: اختلاف ما با شانا بر سر نحوه و شیوه تعیین و انتخاب نامزدهای انتخاباتی بود و هست زیرا آنها شخص محور هستند و ما شاخص محور هستیم.

میرشمسی افزود: هر گروهی که به شاخص‌های تعیین شده توسط رهبری نزدیک باشد ما به آن گروه و جریان نزدیک هستیم و معتقدیم که افرادی باید وارد مجلس شوند که مردمی، پاسخگو و توانمند باشند.

وی ادامه داد: قالیباف به لیست شورای ائتلاف وزن داده و افرادی در داخل لیست جای داده شده‌اند که این همان شخص محوری است.

رئیس هیات اجرایی امنا خاطرنشان کرد: اینکه ما عده‌ای از افراد را داشته باشیم و آنها را در لیست انتخاباتی جای دهیم به درد کار حزبی می‌خورد.

میرشمسی اظهار داشت: نمی‌گویم که در مجلس یازدهم به هیچ وجه بر اساس شاخص‌ها عمل نشده اما وقتی تشکیلاتی مثل امنا ایجاد شده است باید بدانیم که روش‌ها اشتباه بوده و وقتی روش‌ها اشتباه است طبیعتاً نتیجه هم چیز دیگری رقم می‌خورد.

وی افزود: از اینکه افرادی از لیست پایداری را در لیست انتخاباتی خود قرار دهیم ابایی نداریم اما تصمیم با آنهاست که آیا می‌خواهند نامزدهایشان فقط در یک لیست قرار گیرند یا نه.

رئیس هیات اجرایی امنا خاطرنشان کرد: ما هم در امنا مانند دیگر احزاب و جریانات برای بستن لیست انتخاباتی خود عجله داریم و بستن نهایی لیست کارهای و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

میرشمسی گفت: به دنبال آن نیستیم که ابتدا سرلیستی را مشخص کنیم و بعد سایر اجزا و اعضای لیست را به آن بچسبانیم بلکه تعیین اعضای لیست بر اساس شاخص‌ها در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: اختلافات ما با شورای وحدت بسیار اندک است اما این به معنای رسیدن به نامزد مشترک در بحث انتخابات نیست اما مذاکرات و گفت وگوها بین امنا و شورای وحدت در حال انجام است.

رئیس هیات اجرایی امنا گفت:‌ تشکیلات امنا منتسب به دولت نیست اما گفتمان ما به گفتمان دولت نزدیک است و ما خواهان تشکیل مجلسی هستیم که دولت را در رفع مشکلات مردم یاری کند و در این مسیر تسهیلگر باشد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده