عفو بین‌الملل: اسرائیل همچنان در مسیر نسل‌کشی و جلوگیری از رسیدن کمک به غزه حرکت می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

عفو بین‌الملل: اسرائیل همچنان در مسیر نسل‌کشی و جلوگیری از رسیدن کمک به غزه حرکت می‌کند

سازمان عفو بین‌الملل دوشنبه شب تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود و بدین گونه تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در زمینه ممانعت از نسل‌کشی در این باریکه را به چالش می‌کشد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 26
کد خبر: ۲۳۰۱۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ این سازمان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نتوانسته حتی تدابیر موقت و اولیه را هم برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی اتخاذ کند.

عفو بین‌الملل تاکید کرد که این رژیم در تضمین رسیدن کمک‌های کافی به دست فلسطینیانی که در معرض نسل‌کشی و قحطی قرار دارند، ناموفق بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۲۹ هزار و ۷۸۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۰ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته انجام داده و در پی آن ۹۰ شهروند فلسطینی شهید و ۱۶۴ نفر دیگر را زخمی شده اند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۹ هزار و ۷۸۲ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۰ هزار و ۴۳ نفر رسید.

با گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده‌ای را طی روز‌های آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوز‌های بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بار‌تر کرده و دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه دیروز یکشنبه اعلام کرد که هفت کودک فلسطینی در استان‌های مختلف نوار غزه بر اثر سوء تغذیه به شهادت رسیده اند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده