بایدن غزه را با اوکراین اشتباه گرفت!-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بایدن غزه را با اوکراین اشتباه گرفت!

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا غزه را با اوکراین اشتباه گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 02
کد خبر: ۲۳۰۷۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که همواره در اظهاراتش گاف‌های فاحشی داده است، این بار در دیدار با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا غزه را با اوکراین اشتباه گرفت.

 

بایدن که در حال صحبت درباره ارسال کمک بشردوستانه به غزه بود، به اشتباه به ارسال کمک بشردوستانه به اکراین اشاره کرد و گفت: در روز‌های آینده به دوستان خود، اردن و دیگران می‌پیوندیم و مطمئن می‌شویم که مقادیر بیشتری غذا و آذوقه به اوکراین (؟) منتقل می‌شود.

 

او اعلام کرد که قصد دارد اولین ارسال هوایی مواد غذایی و آذوقه را به غزه انجام دهد. بایدن اشاره کرد که پرتاب هوایی کمک‌های آمریکا در روز‌های آینده انجام خواهد شد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

بر اساس بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، حمایت «تزلزل ناپذیر» خود از اوکراین و اسرائیل را تأیید کردند.

 

این دو مقام همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای در خاورمیانه و در عین حال بر «نیاز فوری» برای افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه نجات بخش در نوار غزه بحث کردند.

 

بایدن از ملونی به خاطر نقش او در اتحادیه اروپا برای افزایش حمایت از اوکراین قدردانی کرد، در حالی که ملونی بر اهمیت حمایت پایدار ایالات متحده از این کشور تاکید کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده