سیلاب در کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت-راهبرد معاصر
پیغام یک پرسپولیسی برای فولاد در آستانه بازی با استقلال +عکس کرمانی مقدم: اشتباهات داوری نبود استقلال با ارفاق پنجم می‌ شد اقدام تازه سازمان برنامه برای حل مشکلات معیشتی معلمان + جزئیات اجرای رتبه بندی معلمان آخرین قیمت طلا، سکه، دلار و ارز در بازار امروز 24 اردیبهشت 1403 احکام حقوقی جدید بازنشستگان تامین‌ اجتماعی صادر شد+ جزئیات اتفاق غیرمنتظره؛ جدایی سرمربی سابق استقلال پس از قهرمانی! تلاش باشگاه استقلال برای کاهش محرومیت هاشمی‌نسب واکنش کاپیتان‌های استقلال به یک پیام مهم تقابل دوباره یک پرسپولیسی با استقلال در ۲۴ اردیبهشت فقط ستاره پرسپولیس این فصل هت‌تریک کرد! ترکیب استقلال مقابل فولاد خوزستان امروز 24 اردیبهشت 1403+ ساعت دیدار ماجرای درگیری عجیب استقلال و فولاد بر سر پیراهن مشکی! ثبت نام خودرو های سایپا ویژه اردیبهشت 1403+ جزئیات و آدرس سایت ثبت نام اینفوگرافیک| استقلال به صدر جدول برمی‌گردد؟ واکنش صمد مرفاوی به سخنان درباره داوری‌ به نفع استقلال

سیلاب در کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت

از ماه مارس تا کنون ۷۶ نفر در کنیا در اثر سیل ناشی از بارش‌های سیل آسای موسمی، جان خود را از دست داده‌اند و دولت به مردم این کشور هشدار داد تا برای بارندگی‌های شدیدتر آماده شوند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۳۸۳۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز شنبه دولت کنیا اعلام کرد، نایروبی، پایتخت کنیا، با ۳۲ کشته و نزدیک به ۱۷ هزار خانوار آواره، در شرایط بحرانی قرار دارد.

کنیا و همسایگانش در آفریقای شرقی در هفته‌های اخیر، بر اثر باران شدیدتر از حد معمول در اثر ال‌نینو وضعیت وخیمی داشته‌اند.

آیزاک مواورا، سخنگوی دولت کنیاگفت که سیل‌های ناگهانی جاده‌ها و محله‌ها را زیر آب برده و منجر به آواره شدن بیش از ۱۳۰هزار نفر در ۲۴ هزارخانوار شده است که بسیاری از آن‌ها در نایروبی پایتخت هستند.

وی با بیان اینکه ۲۹ کنیایی مجروح و ۱۹ نفر ناپدید شده اند، گفت: در ۱۲ ساعت گذشته مجموع افرادی که جان خود را از دست داده‌اند به ۷۶ نفر رسیده است.

مواورا گفت: پیش بینی می‌شود در ۲۴ ساعت آینده طغیان انبوهی در پایین دست وجود داشته باشد.

خطیبو کاپارا، یکی از ساکنان محله جنگوانی دارالسلام، گفت: اینجا وضعیت واقعا ترسناک است.

این مرد ۳۵ ساله گفت: من و بسیاری از مردم همه اموال خود را از دست داده‌ایم، خانه‌هایمان در محاصره آب قرار گرفته است.

سیل ویرانگر بخش‌های وسیعی از نایروبی و پایتخت کنیا را در بر گرفته است. برخی جاده‌های اصلی بسته و بسیاری از مناطق زیر آب رفته است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری در سراسر این کشور را متوقف کرده است. /همشهری

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده