قالیباف: شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود-راهبرد معاصر
افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است امیر نعمتی: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی تشکیل شده است رئیس جمهور: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است سردار سلیمانی: روابط عمومی بسیج باید روابط عمومی مردم باشد دستور مخبر به وزیر صمت برای ساماندهی سامانه‌های متعدد حوزه تجارت حسینی‌پور انتصابش در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را تایید کرد معاون وزیر دفاع: اجزای مختلف پهپادهای ساخت ایران بومی هستند دستور رئیس جمهور برای رفع موانع تامین مالی بخش تولید

قالیباف: شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود

رئیس مجلس گفت: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب‌زدگان بود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۲۳۸۶۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه،11 اردیبهشت ) گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب و روز معلم را گرامی می‌دارم.شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود.


وی افزود: ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب‌زدگان بود. جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند مطهری را که جوهر اندیشه امام است را چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس‌ نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشود؛ مطهری زنده است چون اندیشه مطهری راهگشا و دست‌آموز است.


قالیباف ادامه داد: این روز را معلم به تمامی فرهنگیان عزیز و پرتلاش کشور تبریک می‌گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است.


وی گفت: در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‎‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.


قالیباف اظهار کرد: روز جهانی کار و کارگر را به تمام کارگران عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم. مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این‌باره به تصویب رسانده است. مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.


وی گفت: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علنی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون قانون جهش تولید دانش‌بنیان منجر به 1.3 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.


قالیباف تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از 3 قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.


رئیس مجلس ادامه داد: تصویب قانون مالکیت فکری ، قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت‌خام و میعانات گازی ، معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره 18 بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال هستند که در صورت اجرای درست و دقیق آن به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده