ارسال نام هشت وزیر پیشنهادی «الکاظمی» به نهادهای نظارتی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ارسال نام هشت وزیر پیشنهادی «الکاظمی» به نهادهای نظارتی

یک منبع نزدیک به مأمور تشکیل کابینه عراق خبر داد که مصطفی الکاظمی پس از توافق با فراکسیون‌های سیاسی، نام هشت نفر از نامزدهای کابینه خود را به نهادهای نظارتی ارسال کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 27
کد خبر: ۴۱۴۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع نزدیک به «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه عراق امروز دوشنبه خبر داد که وی، نام شماری از اعضای کابینه خود را به نهادهای نظارتی ارسال کرده است.

 

این منبع به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که الکاظمی پس از توافق با فراکسیون‌های سیاسی، نام هشت نفر از نامزدهای کابینه خود را به این نهادها ارسال کرده است.

 

وی توضیح داد که هیچ اعتراضی به این هشت نفر وجود نداشته و هدف از ارسال نام آنان، بررسی صلاحیت‌شان است تا اینکه مشخص شود در پرونده آنان هیچ شک و شبهه و سابقه قضایی وجود ندارد.

 

منبع مذکور ادامه داد: «هشت وزارتخانه‌ای که نام نامزدهای آنان ارسال شده، همگی خدماتی است و هیچ وزارتخانه حاکمیتی یا وزارت‌خانه‌هایی وجود ندارد که در آن، اختلاف سیاسی وجود داشته باشد».

 

وی نام این افراد را فاش نکرد و گفت تا زمانی که وضعیت این افراد توسط نهادهای نظارتی تأیید نشود، نامی از آنان برده نخواهد شد.

 

این در حالی است که  روزنامه رسمی «الصباح» عراق امروز دوشنبه طی گزارشی  نوشت که شبح شکست همچنان بر سر تشکیل دولت  الکاظمی خیمه زده است و این نگرانی وجود دارد که او نیز به سرنوشت «محمد توفیق علاوی» و عدنان الزرفی دچار شود.

 

 برهم صالح رئیس جمهور عراق، الکاظمی را در تاریخ ۲۱ فروردین ماه گذشته، مأمور تشکیل کابینه کرد.

 

بر اساس قانون اساسی عراق، الکاظمی سی روز مهلت دارد تا بتواند کابینه خود را تشکیل دهد. پیش از وی، عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه بود که موفق به انجام مأموریت خود نشد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده