تاکید «الکاظمی» برحمایت خود از حشد الشعبی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تاکید «الکاظمی» برحمایت خود از حشد الشعبی

نخست‌وزیر عراق گفت که این کشور در آستانه ریشه‌کنی نهایی گروه تروریستی داعش قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 17
کد خبر: ۴۳۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق که امروز به مقر هیئت حشد الشعبی رفته بود طی سخنانی در جمع فرماندهان حشد الشعبی گفت: ما در آستانه ریشه کنی نهایی گروه تروریستی داعش هستیم.

 

وی افزود: ما در آستانه ریشه کنی نهایی گروه تروریستی داعش هستیم و مبارزان حشد الشعبی در رأس کسانی هستند که این مرحله را در کنار برادرانشان در ارتش و سایر نیرو‌های مسلح به پایان خواهند رساند.

 

کاظمی در ادامه خطاب به فرماندهان حشد الشعبی گفت: قانون حشد شعبی که در سال ۲۰۱۶ میلادی تصویب شده است چارچوبی قانونی است که از شما حمایت و دفاع می‌کند.

 

کاظمی ضمن هشدار دادن درباره برخی از فتنه‌هایی که به دنبال ایجاد تنش بین حشد الشعبی و دولت هستند، اظهار داشت: حشد شعبی بر اساس فتوای مرجعیت دینی آیت الله سید علی سیستانی تاسیس شد.

 

نخست‌وزیر عراق در پایان بر حمایت خود از حشد الشعبی در چارچوب قانونی و رسمی تاکید کرد.

 

حیدر العبادی نخست‌وزیر سابق عراق نوزدهم آذرماه سال ۱۳۹۶ ه. ش. آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد، اما تعقیب تروریست‌های داعشی و پاکسازی کامل عراق از لوث داعش از سوی حشد شعبی و ارتش همچنان ادامه دارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده