وادادگی اصلاح طلبان در کمک به مردم کرونا زده ناشی از عملکرد غیر مردمی آقای خاتمی است-راهبرد معاصر
افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است امیر نعمتی: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی تشکیل شده است رئیس جمهور: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است سردار سلیمانی: روابط عمومی بسیج باید روابط عمومی مردم باشد دستور مخبر به وزیر صمت برای ساماندهی سامانه‌های متعدد حوزه تجارت حسینی‌پور انتصابش در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را تایید کرد معاون وزیر دفاع: اجزای مختلف پهپادهای ساخت ایران بومی هستند دستور رئیس جمهور برای رفع موانع تامین مالی بخش تولید
یادداشت اختصاصی پرویز سروری

وادادگی اصلاح طلبان در کمک به مردم کرونا زده ناشی از عملکرد غیر مردمی آقای خاتمی است

آقای خاتمی باید به این پرسش پاسخ دهد که اساسا چرا بر طبل حمایت از دولت در انتخابات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آقای روحانی کوبید، در حالی که چهار سال ناکارآمدی، ضعف اراده دولت را در حمایت از منافع مردم دیده بود.
پرویز سروری؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
کد خبر: ۴۳۱۰۵

وادادگی اصلاح طلبان در کمک به مردم کرونا زده ناشی از عملکرد غیر مردمی آقای خاتمی است

 

به گزارش راهبرد معاصر، انتقاد و گلایه آقای خاتمی از نیروهای اصلاح طلب در عدم حمایت از مردم گواه خوبی بر تایید ناکارآمدی و بیانگر شکست سنگین اصلاح طلبان است. هشدار آقای خاتمی به اصلاح طلبان نشان می دهد اصلاح طلبان کمی دیرتر از آنچه گمان می کردند متوجه رویگردانی مردم جامعه از آنها و ناکارآمدی های مدیریتیشان شده اند.

 

مردم در انتخابات اشتیاق خود را به اصلاح طلبان نشان دادند!

علی رغم بهانه تراشی های اصلاح طلبان در باره رد صلاحیت های نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم این طیف باید به این سوال پاسخ دهد که چرا کمترین آرا متعلق به سه لیست اصلاح طلبان است؟ با وجود آنکه چند لیست اعم از افراد شناخته شده جریانات قدرتمند اصلاح طلب در معرض انتخاب مردم قرار گرفتند اما مردم کمترین وقعی به سرلیست اصلاح طلبان نگذاشتند.

 

بازسازی اعتماد از دست رفته سخت است، آقای خاتمی!

رویگردانی مردم از جریان اصلاح طلبان گویای این واقعیت است که آنها از عملکرد اصلاح طلبان  در این دو دوره به شدت ناراضی هستند و معتقدند امروز مشکلات آنها نتیجه عملکرد غلط دولتی است که اصلاح طلبان به مردم تحمیل کرده اند، به همین دلیل اقای خاتمی به شکلی به دنبال بازسازی اعتماد از دست رفته ی مردم است، یا بهتر بگویم به نوعی فرار به جلو را انتخاب کرده است.

 

گناه  وادادگی اصلاح طلبان بر گردن آقای خاتمی است

اتفاقا انتقاد و خطاب تند آقای خاتمی قبل از اینکه به نیروهای اصلاح طلب وارد باشد بر وی وارد است که چرا در ایام کرونایی که مردم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند آقای خاتمی کمترین اقدامی برای حمایت از مردم انجام نداده و موضع روشنی دراین قضیه اتخاذ نکرده است. آقای خاتمی تا چه حد بر استفاده از همه ی ظرفیت های اصلاح طلبان برای حمایت از مردم مصر بوده است؟ لذا وادادگی اصلاح طلبان در شرایط سخت کنونی ابتدا متوجه وی است.

 

اصلاح طلبان باز هم از نیروهاهی جهادی و انقلابی عقب ماندند

آقای خاتمی باید به این پرسش پاسخ دهد که اساسا چرا بر طبل حمایت از دولت در انتخابات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آقای روحانی کوبید، در حالی که چهار سال ناکارآمدی، ضعف اراده دولت را در حمایت از منافع مردم دیده بود. بی تردید آقای خاتمی با حمایت های بی چون و چرای خود در انتخابات 96 زمینه را برای ادامه ناکارآمدی دولت و افزایش مشکلات مردم فراهم کرد. آقای خاتمی به خوبی به این موضوع واقف است که در جریان اصلاح طلبان دارای بالاترین سطح نفوذ است اما وی از این سطح نفود برای اینکه ظرفیت اصلاح طلبان را برای به خدمت درآوردن همه کشور که در چند سال گذشته اعم از دولت تا شورای شهر تهران و اکثر شوراهای کلانشهرها و مجلس در دست اصلاح طلبان بوده است به کار نگرفته، در حالی که با اعمال نفوذ دولتی ها در سال های گذشته بسیای از موسسات خصولتی شده در اختیار عناصر معتقد به اقای خاتمی یا جریان اصلاح طلبان بوده یا به عبارتی  می توان گفت ثروت ملی دراختیار این جریان بوده است در ایام کرونایی می توانستند بیشترین حمایت های مادی را از مردم به عمل بیاورند اما آقای خاتمی که می توانست  محرکی برای به حرکت دراوردن اصلاح طلبان باشد دیر از خواب بیدار شد در حالی که مردم شاهد مانور مواسات با درخواست رهبر معظم انقلاب با حضور  نیروهای بسیجی و  انقلابی هستند که بعضا جان خود را کف دست گرفته و در بیمارستان ها و بهشت زهرا در معرض ابتلا به کرونا قرار گرفته اند تا با بیماران کرونایی و خانواده های متوفی همدردی و همنوایی کنند.

 

غیبت بزرگ اصلاح طلبان در رزمایش مواسات گواه مردمی بودن آن هاست!

 در حالی که ازنیمه ماه مبارک شعبان در پی فراخوان مقام معظم رهبری به برگزاری رزمایش مواسات موج بزرگ خدمت در مردم شکل گرفته ، موجی که به جرات می توان گفت در تاریخ بی سابقه است اصلاح طلبان کمترین نقشی در آن نداشته اند، لذا هشدار آقای خاتمی دیر هنگام است و زمانی بر اصلاح طلبان نهیب زده که مردم با واقعیت وجودی اصلاح طلبان آشنا شده اند. قطعا آقای خاتمی از همان موقع که رهبر معظم انقلاب موضوع رزمایش مواسات را مطرح کردند باید نیروهای اصلاح طلب را برای کمک و حمایت از مردم فرامی خواند، غیبت بزرگ اصلاح طلبان در این رزمایش گواه میزان مردمی بودن آنهاست!!

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده